U Unileveru rodni balans 50-50

Iz kompanije Unilever nas obaveštavaju da je zastupljenost ženskih menadžera veća nego ikada ranije. Prvi put, na svetskom nivou je isti broj žena i muškaraca na menadžerskim pozicijama.


Cilj da se postigne rodna ravnoteža na menadžerskim pozicijama, ostvaren je godinu dana ranije nego što je prvobitno planirano. Gigantom, u čijem su vlasništvu Ben & Jerry’s, Dove, Lynx i Magnum, sada upravlja 50% žena koje su na menadžerskim pozicijama.

Alin Santos, potpredsednica Unilever-a za marketing i direktorka za raznolikost i inkluziju na svetskom nivou, rekla je “Štetni sterotipi i rodne norme su jedne od najvećih barijera za postizanje rodne ravnopravnosti na celom svetu. Zato je Unilever posvećen iskorenjivanju stereotipa na radnom mestu u čitavoj industiji. Koristimo uticaj naših brendova da podstaknemo pozitivne promene u društvu u nadi da ćemo stvoriti rodno ravnopravan svet koji dozvoljava ljudima da budu onakvi kakvi zaista jesu”.


Kada je Alin pre 18 godina postala potpredsednica Unilevera u Brazilu, na spratu svog radnog mesta gde se nalazi visoki menadžment nisu uopšte postojali ženski toaleti. Alin je zadala sebi zadatak da sa svojom novom pozicijom u kompaniji započne promene. Danas je okružena uspešnim muškarcima i ženama čiji se uspesi proslavljaju i cene.


Unilever je već postigao željene rezultate rodnog balansa u Velikoj Britaniji još 2017. godine, ali ovaj uspeh je sada na globalnom nivou, u svih 14 000 predstavništva. Napredak je došao zahvaljujući posvećenom timu raznovrsnog sastava, koji je implementirao brojne inicijative uključujući i onu da integrišu preko stotinu stručnjaka iz oblasti različitosti i inkluzija, pomoću kojih je ovaj projekat i uspešno sproveden.


Posebno se obratila pažnja na rodni jaz u sektorima u kojima su žene istorijski bile nedovoljno zastupljene – tehnologija, finansije i lanac snabdevanja. U ovim sektorima je sada procenat žena lidera od 40% do 50%.


“Promene su svuda oko nas – one su neizbežne. Digitalni svet utiče na sve: način na koji živimo, kako radimo, kako se igramo. Međutim, prihvatiti promene i dopustiti im da se manifestuju kroz nešto pozitivno – to je već prepušteno slobodnom izboru“.


Kroz istoriju uviđamo snagu društvenih pokreta, kada se ljudi ujedine i bore za svoja prava. Poslednjih godina ovakve pojave sve češće viđamo. Alin smatra da je njena uloga u ovom promenljivom vremenu je da radi sve što je u njenoj moći da do pozitivnih promena dođe, kako u društvu tako i u biznisu ”Svidelo vam se ili ne, vi ćete naići na promene u svom poslu i u životu. Ako su vam jasni motivi zbog kojih se ove promene dešavaju, onda vas ove transformacije neće uzdrmati”.


Alin je izjavila da ne treba da se plašimo da se zauzmemo za sebe i zagovaramo jednaka prava i mogućnosti pre svega jer je za nju najvažnije bilo da stekne poverenje svojih kolega kako bi otvorila put promenama. U osnovi, pioniri promena se ne bore za ono što je već poznato, oni učine popularnim ono za šta se treba boriti.


Osnova njenog rada je negovanje različitosti i podsticanje inkluzije na radnom mestu. Raznolikost ne čini radno mesto samo srećnijim, kompanije su do 35% efikasnije kada su inkluzivne. Raznolikost vodi do bogatijih i revolucionarnijih ideja a pored toga raznolikost podstiče kreativnosti.


Svakako da rušenje barijera u tradicionalnim i pristrasnim društvima nije lak zadatak. U Unileveru su pokušali da uoče i preduprede situacije koje bi vodile ka stereotipizaciji. Sposobnost da se prilagodi promenama postaje sve važnija u marketingu, iako možda prilagođavanje promenama dosta košta, odbijanje da se promenite može koštati još više.


“Ravnopravnost žena je ključ ekonomskog i socijalnog razvoja na globalnom nivou a ravnopravnost polova bi trebalo biti nešto podrazumevano, a ne nešto čemu se teži”, izjavio je Alan Džop, izvršni direktor Unilever-a, te dodaje “Veoma smo ponosni što je ravnopravnost polova postignuta na nivou menadžmenta na svetskom nivou, ali naš posao se ovde ne završava. Nastavićemo da radimo na stvaranju jednakih mogućnosti za žene i ostale nedovoljno zastupljene grupe, kako u našoj kompaniji tako i u čitavom društvu.”


Izvor: www.campaignlive.co.uk

AFA
Asocijacija za afirmaciju žena

Gospodar Jovanova 2

11000 Belgrade, Serbia

+381 (0)11 218 0533

office@afa.co.rs

Quick Links

© 2019 created by AFA

  • LinkedIn - White Circle
  • White Facebook Icon
  • White Instagram Icon
  • YouTube - White Circle
  • Twitter - White Circle