top of page

TikTok trenutno ima najpopularniji veb domen na internetu

Prema kompaniji Cloudfare, veb lokacija TikTok platforme uzurpirala je Google.com kao najpopularniji veb domen na svetu. Pet godina stara aplikacija pretekla je Google Search zajedno sa ostalim Google dodacima kao što su Mape, Kupovina, Vesti, Slike, Prevodilac itd. Prošle godine, TikTok se nalazio na sedmom mestu na Cloudfare rang listi veb domena - pre njega su se nalazili Google, Facebook, Microsoft, Apple, Netflix i Amazon.



U vlasništvu kineske kompanije ByteDance, TikTok je ujedno i jedini "neamerički" sajt koji zauzima mesto u top 10 na Cloudfare-ovoj listi:


1. TikTok.com

2. Google.com

3. Facebook.com

4. Microsoft.com

5. Apple.com

6. Amazon.com

7. Netflix.com

8. YouTube.com

9. Twitter.com

10. WhatsApp.com


Cloudflare napominje da je ovo rangiranje izračunato korišćenjem agregiranih podataka koje poseduje o obrascima internet saobraćaja. Ovi podaci obuhvataju statistiku popularnost domena, procentualne promene veb saobraćaja i promenu ranga tokom izabranog vremenskog perioda (u ovom slučaju mesec dana). Ne prati nužno različite podatke o ukupnom broju posetilaca veb lokacije ili jedinstvenih korisnika u mesecu. Kada je u pitanju ukupan broj korisnika, Facebook je i dalje najviše rangiran.


Međutim, TikTok je neosporna sila u skoro svakom pogledu: jedan izveštaj procenjuje da se oko 167 miliona TikTok video snimaka emituje svakog minuta svakog dana. Njihov broj je manji od aktivnosti drugih veb-sajtova: Google, koji obrađuje oko 90% svih internet pretraga, obavlja 5,7 miliona pretraga u minuti. Korisnici YouTube-a i Netflix-a strimuju jedva milion sati sadržaja svakih 60 sekundi, zajedno. Ali, TikTok ima milijardu aktivnih korisnika, od kojih je skoro polovina starosti između 16 i 24 godine. Ovi brojevi ne pokazuju ni njegovu pravu prodornost, jer je lako ugraditi TikTok video zapise u platforme kao što su Twitter, Facebook i YouTube.


Ovo, plus činjenica da su TikTok video snimci dužine reklama, je razlog zašto oglašivači sada gledaju na TikTok kao na „sveti gral marketinga“, kako je navedeno u jednom članku New York Times-a. U priči se navodi da je u aplikaciji hashtag #TikTokMadeMeBuiIt — koji zvuči apsurdno van konteksta — sada pregledan više od 7 milijardi puta.


Cloudflare-ov zaključak o najpopularnijim veb domenima ove godine sadrži nekoliko drugih trendova vrednih pažnje. Kao prvo, Instagram uopšte nije dospeo na top listu godine. A trka za ta prva mesta može biti teška, kao što je pokazao nestanak Fejsbuka u oktobru: Nakon tog perioda od šest do sedam sati, sajt je pao sa trećeg na četvrto mesto na Cloudflare-ovoj rang listi punih sedam dana. Takođe, Microsoft-ova veb lokacija — neka vrsta anti-TikTok bejbi bumera — još uvek se nalazi na broju 4, stavljajući je iznad Amazon-a, YouTube-a i Twitter-a.


bottom of page