Svetski luksuzni brendovi ulaze u svet NFT-a

Nedavno su poznate modne kuće Louis Vuitton i Burberry ušle u svet nezamenljivih žetona poznatijih po skraćenici NFT (engl. non-fungible tokens).


Burberry je, 11. avgusta, predstavio svoje prve NFT-ove u saradnji sa Blankos Block Party, jednogodišnjom igrom po uzoru na industriju vinil igračaka, koja nudi i likove i dodatke u vidu NFT-ova. Nakon tri dana, Louis Vuitton je počeo da dodeljuje svoje prve NFT-ove igračima „Louis the Game“, nove igre nastale u okviru proslave 200. godišnjice, a koja je takođe nedavno lansirana.


Postavlja se pitanje: Kakve veze imaju luksuzni brednovi sa nekakvim virtuelnim žetonima? Odgovor je prilično jednostavan: NFT-ovi nude način za stvaranje digitalnih artikala koji zadržavaju vrednost, što oponaša realnu fizičku luksuznu robu.


Povezivanjem sa industrijom igara radi eksperimentisanja sa NFT-ovima, brendovi „već imaju zadivljenu publiku potrošača i„ siguran prostor ”za rad, oslanjajući se na stručnost programera igara,“ kaže Moin Roberts-Islam, menadžer tehnološkog razvoja LFC Fashion Innovation Agency. Globalni prihod od video igara procenjuje se na 180 milijardi dolara ove godine, a većim delom je generisan zahvaljujući imovini u igri. Koristeći NFT-ove, oni takođe nastoje da se prilagode publici naredne generacije koja već vrednuje digitalnu imovinu.


Međutim, Roberts-Islam upozorava da „stvaranje samostalnog NFT-a u ovom trenutku predstavlja pravi rizik za luksuzne brendove". On veruje da, pored podataka o tome da blockchains zasnovani na Ethereum-u negativno deluju na životnu sredinu, zatim pravnih i drugih pitanja vezanih za modne NFT-ove, može se zaključiti da oni nemaju dugoročnu vrednost. „To stavlja sav rizik pred vrata svakog luksuznog brenda koji ulazi "all in" u NFT. Međutim, objavljivanjem besplatnih ili jeftinih NFT-a kupljenih unutar postojećih platformi za video igre, brendovi mogu ukloniti mnoge od ovih rizika u okvirima proverenog okruženja“, navodi on.


Privlačenje naredne generacije je ključno. „Najvažniji i najprivlačniji faktor je taj da ne morate "naterati" igrače da vrednuju samo digitalne proizvode - oni su to već sami usvojili“, zaključuje Roberts-Islam.


Izvor: VogueBusiness