top of page

#StopHateForProfit kampanja protiv Facebook-a

Updated: Jul 3, 2020

Jedan od klišea o modernom biznisu i marketingu je da brendovi često govore prave stvari, bilo da se radi o rasnim problemima, rodnoj ravnopravnosti, pravima manjina, klimatskim promenama, ili Danu žena, ali takve izjave uglavnom ostaju reklamne poruke i retko se razviju u uočljivu akciju.


Da korporativna društvena odgovornost ne mora uvek biti samo prazna priča, uverili su nas vodeći brendovi, koji su pokrenuli kampanju bojkota Facebook reklamiranja.

North Face je postao prvi veliki brend koji se priključio ovoj kampanji. Kampanja #StopHateForProfit je nastala iz solidarnosti sa organizacijama za ljudska prava, sa ciljem da Facebook mreža preuzme odgovornost za to kako omogućava i koristi rasizam i dezinformisanje javnosti.


“Konstantno smo nezadovoljni i zatečeni odlučnošću Marka Zukerberga da štiti rasnu podelu, pritisak na glasače i iskrivljenu istinu. Neophodno je da velike korporacije zahtevaju rasnu pravdu tako što će stopirati svoj kapital koji su ulagali u Facebook, dok se na platformi ne postigne veća odgovornost i uvažavanje svih zajednica podjedanako” izjavio je Rašad Robinson, predsednik Color of Change, jedne od organizacija za ljudska prava.


Posle North Face-a i brendovi Patagonia i REI su se pridružili bojkotu. “Ne možemo sedeti i dozvoliti da naša kompanija bude saučesnik u nepravdi – od slobodnih izbora, preko globalne pandemije do rasne jednakosti, ne možemo biti upleteni u širenje dezinformacija i podsticati strah i mržnju, i ne možemo davati naše resurse kompanijama koje doprinose problemu”, izjavio je direktor marketinga Patagonije.


Trenutno se više od 120 kompanija, uključujući Starbucks, DiageoHersheyHondu, Unilever grupaciju, Verizon i mnoge druge, pridružuje bojkotu.


Coca-Cola je objavila da će zaustaviti oglašavanje na svim platformama društvenih mreža na globalnom nivou najmanje 30 dana. Kompanija je pojasnila da se zvanično ne pridružuje bojkotu Facebooka, ali da pauzira oglašavanje.


Ovo je uticalo da Facebook izgubi više od 56 milijardi dolara na tržištu kao kompanija, dok je Mark Zukerberg lično izgubio preko 7,2 milijardi dolara i pao na listi najbogatijih ljudi na svetu.


Zukerberg je na ove poteze oglašivača i sve glasnije kritike odgovorio na svom Facebook profilu. Istakao je kako će društvena mreža označiti sve objave vezane za izbore posebnim linkom koji će korisnike voditi na stranicu s informacijama o izborima u SAD-u. Takođe, će raditi na proširenju definisanja govora mržnje, ali i zabraniti sve oglase u kojima se druga demografska grupa označava kao opasna.


Brendovi su oduvek oslikavali težnju – kada obučete majicu, jaknu ili neki drugi komad odeće, osetite se kao deo njihovih ideja. Sada ove kompanije uzimaju te ideje i prilagođavaju ih, kako biste sebe zamislili kao deo nekog boljeg sveta.



bottom of page