top of page
  • LinkedIn - White Circle
  • White Facebook Icon
  • White Instagram Icon
  • YouTube - White Circle
  • Twitter - White Circle

Počeo virtuelni Tour de France

Suočeni sa pandemijom, aktivnosti u kojima smo uživali se otkazuju, zatvaraju ili su u nekim slučajevima trajno ugašene. Virtuelne verzije gotovo svega se pojavljuju: sastanci, koncerti, žurke, časovi, konvencije. A sada je još jedan događaj postao virtuelan - Tour de France.


Prvi put održan 1903. godine, Tour de France vozio se svake godine, osim tokom Prvog i Drugog svetskog rata. Glavna trka još uvek treba da se održi uživo, mada je odložena za 29. avgust.

Otkazane su sve manje biciklističke trke koje obično traju tokom leta, i sada je nastala virtuelna tura koja će biciklistima pružiti neku vrstu motivacije za treniranje i priliku da vide kako se oni kotiraju naspram ostalih takmičara. Učesnici će biti smešteni na biciklima u svojim kućama, a postoje i još neke razlike između virtualne i prave ture.


Za početak, tura je obično podeljena na 21 deo, ili "stepen", svaki klasifikovan kao ravan, brdovit ili planinski. Biciklisti imaju 23 uzastopna dana da završe sve etape, s ukupnom rastojanjem u dužini od 3 500 kilometara.


Virtuelna tura će izgledati malo drugačije. Umesto uzastopnih dana, trka će se održati tokom tri vikenda u julu, sa šest etapa u trajanju od jednog do dva sata. Kao i u stvarnom životu, svaka faza će imati tendenciju da bude brdovita, planinska ili ravna, što znači da će učesnici podešavati otpor na svojim biciklima, a ponekad i stojeći ili simulirajući uspon na brdo.


Trka će se odvijati na virtuelnoj platformi Zwift. Zwift postoji već nekoliko godina, i plasira se kao aplikacija za treniranje biciklista, trkača i triatlonaca. Sportisti koriste trkačku stazu ili stacionarni bicikl u kombinaciji sa nizom senzora i laptopom ili pametnim telefonom. Oni mogu pristupiti prilagođenim programima treninga i pridružiti se virtuelnim trkama protiv drugih korisnika širom sveta.


Takmičari će u virtuelnom Turu imati veliki ekran ispred sebe koji simulira vožnju kroz virtuelno okruženje, od kojih je neke Zwift kreirao specijalno za ovaj događaj. Prva dva dana trke, biciklisti će se voziti kroz Vatopiju, virtuelni svet koji je stvorio Zwift. A kompanija je takođe oponašala lokacije iz stvarnog života, na kojima se trka obično održava, uključujući tipično francusko selo, zatim uspon od 6 263 metra u Provansi, i liniju cilja na čuvenim Jelisejskim poljima u Parizu.


23 muške ekipe i 17 ženskih registrovalo su se za virtuelnu biciklističku trku. Snimci će se emitovati u više od 130 zemalja.


Trenutna pandemija se odražava na naš život drugačije nego što bi to bilo pre samo 10 godina. Tehnologije poput Zoom-a i Slack-a omogućile su milionima ljudi da rade od kuće, naši pametni telefoni pomogli su nam da budemo povezani čak i kada smo fizički razdvojeni, a brz pristup informacijama omogućio nam je da saznamo sve o onome što se događa.


Naravno, razgovor sa našim prijateljima ili gledanje koncerata preko ekrana nikada neće biti dovoljno dobra zamena za lično iskustvo, baš kao što ni vožnja stacionarnog bicikla kroz virtuelni svet nam neće dati osećaj “vetra u kosi”, ili osećaj puta ispod nas.


U zavisnosti od toga kako će se pandemija dalje odvijati, možda svi postanemo deo virtuelizovane budućnosti, pronalazeći načine da događaje za koje nikada ne bismo pomislili da bi mogli postati virtuelni, to i učinimo.


bottom of page