Promena je jedina konstanta danas

Updated: Jun 24

Društveno odgovorno poslovanje je koncept koji danas predstavlja ključan faktor funkcionisanja svake kompanije. Osim što doprinosi rešavanju svakodnevnih problema, ovaj vid poslovanja doprinosi pozitivnoj emotivnoj percepciji brenda ili kompanije.


Prioritet svih kompanija, malih i srednjih preduzeća u vreme vanrednog stanja je da sačuvaju zdravlje svojih zaposlenih i brinu o njima. Pored toga, izazov za privrednike je i da održe likvidnost, prilagode poslovanje i opstanu u kriznim vremenima. U okviru „AFA intervjua“ razgovarali smo sa Brankom Pudrlja Durbabom, glavnom direktorkom za tržište Vip mobila. Pročitajte na koji način se kompanija Vip suočila sa krizom izazvanom pandemijom virusa COVID-19, i saznajte njihova lična iskustva i predviđanja za budućnost od naše sagovornice. 

Kako je korona virus uticao na vaše poslovanje i kako ste se organizovali da biste nastavili neometan rad i obezbedili bezbednost svojih saradnika?


Za Vip mobile, kao prvu Family friendly kompaniju u Srbiji, bezbednost i zdravlje zaposlenih i njihovih porodica su apsolutni prioritet – u vanrednim, ali i redovnim okolnostima. Zbog toga je za nas najveća promena bila ona koja se odnosi na organizaciju rada. Svoju energiju, pažnju i resurse usmerili smo na to da se postaramo da više od 1 400 naših zaposlenih ostanu zdravi i sigurni. To je konkretno značilo da i pre uvođenja vanrednog stanja onima, kod kojih je to bilo moguće zbog opisa posla, obezbedimo sve uslove za rad od kuće. Sa druge strane, kako bismo zaštitili zdravlje i bezbednost zaposlenih koji su nastavili da rade na našim prodajnim mestima i terenu, sproveli smo čitav niz preventivnih mera. Čak i pošto je vanredno stanje zvanično ukinuto, ostali smo veoma taktični i oprezni. Trenutno je rad iz kancelarije omogućen samo za ograničen broj naših zaposlenih, uz poštovanje svih mera koje je naš krizni štab doneo u skladu sa aktuelnim preporukama struke, vlade RS i naše matične A1 grupe.


Da li je u vašoj kompaniji pandemija virusa transformisala biznis i na koji način?

Često govorim da je pandemija potvrdila da je promena jedina konstanta, i dokazala da svet kakav poznajemo može da nestane u deliću sekunde. Kako u životu, tako i u poslu, osvetlila je značaj fleksibilnosti, naše sposobnosti da prihvatimo i prilagodimo se novonastaloj situaciji. Kao kompanija, to smo u punom obimu razumeli nakon što smo za manje od tri nedelje potpuno transformisali organizaciju rada i počeli da se suočavamo sa novim izazovima. Morali smo podjednako brzo da se pregrupišemo i osmislilimo nove formacije.


Deo zaposlenih iz Vip centara uključili smo u tele-prodaju, korisničku podršku i online prodaju koja je beležila ogroman skok. Tako smo ostali jednako agilni i nastavili da pružamo najbolje iskustvo i u vanrednim okolnostima, a korisnicima smo omogućili i korišćenje besplatnih dodataka za internet, aplikacija za video konferencije, besplatno pozivanje epidemioloških službi i posete različitim edukativnim i informativnim sajtovima. Najvažnije, sve naše odluke ostale su otvorene. Menjali smo ih i usklađivali, svakodnevno prateći situaciju u zemlji i na tržištu, preporuke struke, vlade, kao i naše grupe, obraćajući pažnju na potrebe naših zaposlenih i korisnika. Verujem da je upravo to ključ naše uspešne transformacije i adaptacije na vanredne okolnosti.

Da li postoje određena predviđanja kako će biznisi u vašoj industriji izgledati u budućnosti i sa kojim opasnostima/mogućnostima ćete se suočiti?


Pandemija COVID-19 uzrokovala je jednu od najozbiljnijih zdravstvenih, ekonomskih, socijalnih, ali i emotivnih kriza globalnih razmera. Specifična je jer je zahtevala velike žrtve na ličnom planu – distanciranje od ljudi koje volimo i višemesečnu izolaciju u kući.


Naši korisnici su tokom pandemije nastojali da fizičku distancu nadomeste intenzivnijom komunikacijom. To su činili korišćenjem naših usluga koje su za njih postale glavni alat da nastave neometano da rade i zabavljaju se, ali i ostanu informisani i u kontaktu sa ljudima koje vole i o kojima brinu.

Ono što je u ovoj situaciji našu izdvojilo od drugih industrija, koje su primile ozbiljne udarce i dramatične padove u tražnji tokom pandemije, jeste višestruki skok korišćenja usluga i servisa. Zato je naša najveća prilika ujedno i najveći izazov u vremenima koja dolaze – a to je da obezbedimo kapacitete koji će adekvatno odgovoriti na novonastale potrebe korisnika.

Mi smo uspeli da osiguramo nesmetani rad svih servisa i uslugačak i u toku rekordne potrošnje, i to je za nas bila velika škola, ali i potvrda da imamo kapacitete i znanja da se uspešno nosimo sa situacijama poput ove.

Koja su vaša očekivanja u pogledu pandemije? Da li imate pripremljenu strategiju ukoliko se dogodi sličan scenario i da li je vaš poslovni model dovoljno prilagodljiv kako bi se vaš biznis oporavio od uticaja krize i kako biste upravljali potencijalnim krizama u budućnosti?


Pandemija COVID-19 je primer situacije koja u potpunosti zavisi od neke vrste „više sile“, i nemoguće je prevideti biznis planom ili detektovati prateći uobičajene parametre poslovanja i tržišta. Ono što jeste moguće, a pokazalo se i neophodno, je očekivati da kompanije svoje sisteme organizuju tako da budu fleksibilne, senzitivne na promene i sposobne da se munjevito brzo prilagode novonastalim okolnostima – ma kakve te okolnosti bile.


Kada je Vip stigao na tržište Srbije, počeli smo od jedne prikolice na livadi i grupe entuzijasta, spremnih da grade novi brend od nule. Za ovih trinaest godina prešli smo dug put. Danas imamo stabilnu tržišnu poziciju i, kao najveća grinfild investicija u našoj zemlji, zapošljavamo više od 1 400 profesionalaca i okupljamo preko 2, 3 miliona korisnika. Međutim, nastavili smo da razmišljamo i funkcionišemo kao startap sa početka. Zahvaljujući tome smo tokom pandemije bili dovoljno „budni“ da na vreme uočimo promene i da se još brže na njih adaptiramo. Verujem da je način na koji smo u ovom periodu upravljali poslovanjem najbolja strategija i potvrda da smo spremni da se izborimosa svakom krizom koja nas možda očekuje.

AFA
Asocijacija za afirmaciju žena

Gospodar Jovanova 2

11000 Belgrade, Serbia

+381 (0)11 218 0533

office@afa.co.rs

Quick Links

© 2019 created by AFA

  • LinkedIn - White Circle
  • White Facebook Icon
  • White Instagram Icon
  • YouTube - White Circle
  • Twitter - White Circle