Treća generacija preduzetnica upravo završila AFA Mentorski program!
Updated: Apr 1, 2021
Treća generacija učesnica AFA Mentorskog programa za preduzetnice uspešno je završila program i „dobila krila“ za dalji razvoj i rast svojih biznisa. U programu je učestvovalo 11 preduzetnica iz najrazličitijih oblasti – od premijum prehrambenih proizvoda, preko onlajn magazina i škole za vizuelne efekte, pa sve do napredne mobilne aplikacije. Preduzetnice su ovog puta imale priliku da uče od čak 12 iskusnih stručnjaka iz AFA mreže, kojima sezahvaljujemo na izuzetnom dorpinosu.
Treća generacija učesnica Mentorskog programa za preduzetnice, koji organizuju AFA-All for All i Impact Hub, u okviru USAID inicijative WeFounders, uspešno je završila program i „dobila krila“ za dalji razvoj i rast svojih biznisa. U programu je učestvovalo 11 preduzetnica iz najrazličitijih oblasti – od premium prehrambenih proizvoda, preko onlajn magazina, te škole za vizuelne efekte, pa sve do izrade naprednih mobilnih aplikacija. “U svakoj generaciji dobijamo sve „jaču“ grupu preduzetnica, tj. uspevamo da privučemo sve više preduzetnica iz dominantno muških sfera biznisa kao što je IT, što potvrđuje relevantnost i kvalitet programa. Preduzetnice iz programa izlaze ne samo sa novim znanjima, veštinama i proširenim vidicima, već i sa mrežom vrednih kontaka”, rekla je Valentina Čolić Mihajlović, šefica istraživanja i razvoja u AFA.
Umrežavanje (networking) je u brojnim istraživanjima prepoznato kao jedna od najvažnijih preduslova za razvoj uspesnog biznisa, ali i veština za koju je ženama potrebna veća podrška nego muškarcima. Žene imaju manje samopouzdanja, ali i manje prilika za umrežavanje zbog nedostatka slobodnog vremena jer obavljaju veći deo neplaćenih poslova oko porodice i dece, te im ostaje manje vremena za razvoj karijere i širenje svog socijalnog kruga. Upravo zbog toga, AFA planira da sa preduzetnicama koje su prošle kroz AFA mentorske programe otpočne kreiranje mreže preduzetnica i žena koje će kroz individualno članstvo u AFA mreži dobijati brojne pogodnosti i prilike za dalji profesionalni razvoj, pronalaženje stručne i finansijske podrške, mogućnost da kroz AFA aktivnosti promovišu svoje biznise i ekspertizu, ali i da doprinose ekonomskom razvoju društva.
Na ovogodišnjem programu, preduzetnice su imale priliku da uče i da se povežu sa mentorima i ekspertima iz različitih oblasti, kao što su: Anja Ivana Milić, suosnivačica i izvršna direktorka Arhi.pro, Biljana Ždrale, konsultkinja “Mercuri International” i suosnivačica startapa Boostowski, prof. Goran Pitić, član Upravnog odbora FEFA fakulteta, Dejan Turk, CEO Vip mobile i A1 Slovenija, Nina Jocić, konsultantkinja iz Googlea, Svetlana Tešić, regionalna ekspertkinja za diplomatsku prodaju u Telenoru, Anita Vujinović, direktorka biznis analitike u SAGA, Zoran Ilić, psihoterapeut i osnivač koučing agencije Master Skills, Zoja Kukić, potpredsednica digitalne transformacije u Signet World, suosnivačica Startita i podkasta She rocks, Nevena Savić, menadžerka korporativnih komunikacija u Infostudu, Nevena Đaković, ekspertkinja za diversifikaciju i inkluziju u Delhaize, i Jelena Bratić, ekspertkinja za digitalnu transformaciju iz Microsofta.
Po završetku programa, preduzetnice su imale priliku da se bolje upoznaju i međusobno povežu na neformalnom virtuelnom koktelu koji je AFA organizovala, ali i da se upoznaju sa mladim preduzetnicama iz AFA mreže: Katarinom Šonjić koja im je predstavila značaj employer brandinga i Manjom Bogićević koja je govorila o mašinskom učenju i kako je ona to sama savladala. Kuriozitet ovog programa je bila i završna sesija za sve tri generacije polaznica AFA mentorskih programa, koja je bila posvećena digitalnoj transformaciji i značaju tehnologija i digitalne pismenosti za razvoj biznisa, ali i značaju inovacija za kreiranje jedinstvene konkuretske prednosti, koji je pokriven kroz inspirativnu priču „serijske“ preduzetnice i inovatorke – Žakline Kušić, osnivačice AFA organizacije i Nedelje inovacija.
Comments