top of page

IVANA IVIĆ, UNICREDIT: Kroz MOGIS pružamo jednaku šansu mladima

AFA - All for All partner u okviru More Girls in STEM (MOGIS) inicijative ove godine je UniCredit Banka. Organizovane su tri radionice u gimnazijama u Požarevcu, Sremskoj Mitrovici i XIII beogradskoj, čime je 190 srednjoškolki dobilo priliku da nauči više o STEM oblastima i poslovima budućnosti, i stekne važne kontakte za budućnost kroz saradnju sa mentorkama iz UniCredit Bank Srbija, a nastavljamo i u 2024.


Upravo jednak i kvalitetan pristup mladih obrazovanju je ono zbog čega se UniCredit Banka odlučila da podrži MOGIS inicijativu, ističe Ivana Ivić, direktorka za razvoj ljudi i organizacione kulture i članica Izvršnog odbora UniCredit Bank Srbija.



Kako je počela saradnja sa AFA, kako biste je opisali i zbog čega je značajna kako za UniCredit, tako i za širu zajednicu?


- Kao kompanija u kojoj je ravnopravnost polova izuzetno važna i poštuje se kako kroz jednake mogućnosti zapošljavanja na različitim pozicijama, tako i kroz jednaka primanja, vrlo nam je važno da i čitavu zajednicu u kojoj poslujemo osnažujemo da postupa isto. AFA organizaciju smo prepoznali kao istinskog partnera koji deli sa nama iste vrednosti, sa zajedničkim ciljem da kontinuirano osnažujemo žene da se povezuju, razmenjuju znanje i iskustvo kako bi se na najbolji i najlakši način suočavale sa izazovima današnjice. Takođe, možda i najvažnije, upravo kroz ovu saradnju ćemo zajednički osnaživati devojčice da se opredeljuju za STEM oblasti.


Zbog čega ste se odlučili baš za inicijativu More Girls in STEM?


- Nauka, tehnologija, inženjerstvo i matematika su neke od oblasti koje su za današnje društvo i privredu od krucijalne važnosti za prilagođavanje svim promenama koje se svakodnevno dešavaju. Smatramo da budućnost čovečanstva leži u današnjem obrazovanju mladih ljudi, te se trudimo da im kroz različite inicijative omogućimo jednak i kvalitetan pristup obrazovanju. Upravo u tom nastojanju prepoznali smo i trud ove inicijative AFA asocijacije.


Kako UniCredit Banka može da pomogne devojkama koje se odluče za STEM oblasti?


- Generalno, mladima se najviše pomaže deljenjem iskustava i znanja sa njima, te se mi u UniCredit banci uvek trudimo da naše kolege i koleginice to i čine. Verujem da je najbolji način da pomognemo mladima tako što ćemo im omogućiti da dobiju konkretan uvid u branšu i da jasno shvate šta ih “sutra” čeka kroz organizovane roadshows koji su deo MOGIS programa. Naše koleginice i kolege svoje perspektive, znanje i ekspertizu prikazuju kako na mnogobrojnim studentskim seminarima i konferencijama, tako i kroz razne programe mentorske podrške, kao i tokom letnje studentske prakse koju organizujemo u našoj banci. Konkretno što se tiče STEM oblasti, smatram da je najvažnije pokazati im da su upravo te oblasti deo svake industrije i da STEM ne znači isključivo programiranje, već da podrazumeva različita zanimanja. Ako se uzme u obzir da je broj žena zaposlenih u tim oblastima značajno manji, posebno želimo da osnažimo devojčice primerom naših koleginica da se školuju u ovoj oblasti.




Kroz MOGIS roadshows promovišemo i poslove budućnosti u srednjim školama, koja sve zanimanja budućnosti se obavljaju u banci?


- Perspektiva ne leži isključivo u poslovima koji se obavljaju u okviru IT sektora. Banka je odlična prilika za učenje i razvoj svakog pojedinca koji želi da budućnost dočeka naoružan znanjem i veštinama koje će praviti razliku na tržištu rada. Nezavisno od sektora u kome se radi u okviru naše banke, važno je da se redefiniše način razmišljanja, fokusirajući se na potrebe klijenata. Dakle, nije u pitanju vrsta posla, nego način rada. U našoj banci pokrenut je veliki broj projekata koji za cilj imaju simplifikaciju procesa, zahtevajući novi pristup bankarskim aktivnostima. Ohrabrujemo i očekujemo od svih naših ljudi da unose kreativnost i inovativnost u različite sfere rada, a sve to zahvaljujući mogućnostima koje su nam informacione tehnologije pružile. Verujem da će u tom smislu čak i naizgled tradicionalna zanimanja uskoro dobiti potpuno novi kontekst.


Moto UniCredita je “Osnažujemo napredak zajednice”, koje još aktivnosti sprovodite u zajednici i za nju?


- Smatramo da je naša svrha, kao društveno odgovorne kompanije, da osnažujemo posebne društvene grupe, jer na taj način jačamo društvo u celini. UniCredit Bank Srbija je osnaživanje zajednice postavila u srž ciljeva poslovanja i to kroz tri stuba CSR strategije: zaštita životne sredine, obrazovanje i inkluzija. Kontinuirano ulažemo u očuvanje životne sredine, o čemu možda najbolje svedoči način proslave 20 godina poslovanja u Srbiji, kada smo u saradnji sa klijentima obezbedili podršku za 11 lokacija od važnosti - nacionalne parkove, spomenike prirode i specijalne rezervate prirode.  Osim toga, mislimo da ne postoji nijedan faktor od kojeg će više zavisiti budućnost do obrazovanja mladih ljudi, dok inkluzija za našu banku nije jednokratna tema, jer mi radimo na prepoznavanju i osnaživanju društvenih grupa koje trenutno ne uspevaju da sagledaju ili nisu u prilici da ostvare svoj pun potencijal.

Posebno smo ponosni na nekoliko inicijativa kroz koje banka podržava naše zaposlene u važnim životnim trenucima. U UniCredit banci tatama je omogućeno da nakon rođenja deteta imaju mesec dana plaćenog odsustva, mame nakon povratka sa porodiljskog odsustva prvih mesec dana imaju priliku da rade pola radnog vremena, a da istovremeno primaju punu platu, a takođe, banka refundira troškove jednog pokušaja vantelesne oplodnje našim zaposlenima.

Ipak, CSR je samo jedna komponenta u okviru ESG koncepta koji je integralni deo naše poslovne strategije (skup standarda koji usmeravaju korporativne politike kako bi bile u skladu sa konceptima održivog razvoja u oblastima životne sredine, društvene odgovornosti i korporativnog upravljanja). To je i razlog zbog koga aktivno podržavamo naše klijente u zelenoj tranziciji i razvoju održivog poslovanja.


Šta za vas kao poslodavca znači titula Top Employer 2023 u bankarskom sektoru i to što je UniCredit jedina banka sa tim priznanjem u Srbiji?


- Program Top Employers Institute sertifikuje kompanije na osnovu učešća i rezultata njihove ankete o najboljim praksama ljudskih resursa. Ova anketa pokriva šest domena ljudskih resursa koji se sastoje od 20 tema uključujući strategiju ljudi, radno okruženje, sticanje talenata, učenje, različitost, jednakost i inkluziju, dobrobit i još mnogo toga. Biti sertifikovan kao najbolji poslodavac pokazuje posvećenost organizacije boljem svetu rada kroz odlične kadrovske politike i prakse. Ne samo da je prava čast poneti ovu prestižnu titulu drugi put, već je i pravi dokaz da gradimo okruženje koje je prepoznato da stvara vrednost za naše zaposlene. Kontinuirana briga o zaposlenima, kao i razvoj njihovih znanja i veština nužni su za naš zajednički napredak. Naša glavna misija jesu jednakost i iste prilike za sve, i to je ono što našu banku izdvaja. Trudimo se da kao poslodavac prepoznajemo potrebe naših ljudi i nove tržišne okolnosti, a ova sertifikacija je potvrda da smo godinama na pravom putu. Gradimo jaku kulturnu osnovu za našu banku ugrađujući vrednosti integriteta, odgovornosti i brige u sve što radimo.


Kako vidite nastavak saradnje sa AFA, kako kroz MOGIS inicijativu tako i uopšteno? Kako zajednički možemo da napredujemo?


- U svakom segmentu rada saradnja sa onima koji teže istim ciljevima i imaju iste vrednosti je od ključnog značaja za postizanje uspeha. Smatramo da sa AFA asocijacijom upravo te osnove poslovanja delimo i da na taj način možemo zajednički, pre svega kroz projekat MOGIS, da osnažujemo devojčice da sagledaju širinu i perspektivu sticanja STEM veština. Svakako, zajednički težimo širenju svesti u društvu o neophodnom usvajanju sistema ravnopravnosti polova u poslovnoj zajednici.



bottom of page