Highlights sa petog AFA Women’s Leadership Summita


Peti po redu Women’s Leadership Summit obeležile su teme poput značaja uključivanja žena u kreiranje digitalne budućnosti, neophodnosti digitalne pismenosti i celoživotnog učenja zarad opstanka na tržištu rada, rodne ravnopravnosti na najvišim liderskim pozicijama, budućnosti žena u tech sektoru, Cyber Securityu, finansijskom sektoru, ritejlu, marketingu i sl.



Highlights sa WLS 2021



Zašto je važno da žene podjednako učestvuju u kreiranju digitalne budućnosti? - Nina Jocić, analitički konsultant u Guglu

„Nije reč o specifičnom umeću, nije reč o ubacivanju brojeva u excel, nije poenta znati kako AI u stvari funkcioniše, radi se o razvijanju „mindseta“ koji je spreman da prihvata nove stvari, a ne da se oslanja na fenomenalne stvari koje je učinio pre 5 godina. Najvažnije je svakoga dana voditi se terminom „I know nothing“ i to će vas naterati da kontinuirano učite jer, budite svesni, ako je neko na nižoj poziciji nego vi danas, to ne znači da će to biti slučaj za pet godina.“, izjavila je Nina Jocić, analitički konsultant u Guglu. Na temu značaja uključivanja žena i devojaka u kreiranje digitalne civilizacije, Nina je izjavila da ostavljanje devojčica po strani i kreiranje neetične i nejednake budućnosti donosi štetu čitavom društvu. Sve to rezultira rešenjima koja samo zvuče da su „okej“, ali ipak nisu, jer nisu po meri svih nas, već po meri onih koji imaju moć i pravo glasa, tj. po meri muškaraca.



Ekaterina Egorova

Moguće je! Primer 50:50 rodnog pariteta - Ekaterina Egorova, CEO IKEA za Jugoistočnu Evropu

„Ravnopravna svakodnevica je bolja svakodnevnica. Rodna ravnopravnost povećava kreativnost, inovativnost i profitabilnost“. Gospođa Ekaterina, koja je od nedavno CEO IKEA za Jugoistočnu Evropu, istakla je kako je IKEA jedna od retkih multinacionalnih kompanija koja ima 50% žena na CEO pozicijama. Objasnila je kako IKEA podržava rodnu ravnopravnost na svim nivoima i svim aspektima, te nema potrebu za definisanjem kvota, već samo jasnih ciljeva. Neke od mera pomoću kojih IKEA postiže rodnu ravnopravnost jesu: plaćanje jednomesečnog odsustva za očeve kad im se partnerke vrate na posao posle porodiljskog, tranzicioni mesec za roditelje u kom oni jedan mesec posle povratka sa roditeljskog odsustva imaju pravo da uz punu plate rade pola radnog vremena, fond solidarnosti iz kog se finansijski pomažu zaposleni koji doživljavaju nasilje u porodici ili kojima je potrebna pomoć u čuvanju dece u situaciji kada moraju da rade od kuće, i sl.

Kako smanjiti rodne stereotiipe u tehnološkoj industriji? – Tamara Letić, HR direktorka u Microsoft Development Centar

„Kako biste imali najbolja rešenja, morate uzeti u obzir različite perspektive, a za to su potrebni diversifikovani timovi“ istakla je gospođa Letić i takođe poručila ženama da je u tech sektoru trenutno „visoka tražnja za njima, te da su one te koje biraju“. Ženama često nedostaje samopouzdanja u svoje veštine i znanja, ali je upravo velika tražnja u tech sektoru trenutno prilika za žene da shvate koliko vrede i koliko su njhove veštine tražene. Način na koji kompanije mogu da doprinesu i da ohrabre žene da apliciraju za poslove u ovom sektoru jeste da gaje inkluzivnu kulturu i da imaju otvorene razgovore sa ženama, kako bi ih direktno podržali i motivisali. Upravo je to način na koji Microsoft Development Centar otklanja predrasude među (potencijalnim) aplikantima i podiže samoupouzdanje kod ženskih aplikanata.




Žene i ženske vrednosti u finansijskom sektoru - Periša Ivanović, pomoćnik pri Izvršnom odboru AIK banke


„Cilj AIK banke jeste da svaki naš radnik ume da ispostavi rezultat, informaciju, savet, pomoć, uslugu i OSMEH.“, istakao je gospodin Ivanović. Osmeh je zapravo podjednako važan kao i svi drugi faktori, jer on ostavlja utisak na prvi kontakt i predstavlja lice kompanije. Pored toga, ženske osobine koje dobijaju naročit značaj u doba brzih promena i transformacije svih procesa, jesu agilnost, dobro planiranje i žrtvovanje zarad zajeničkog napretka.

U AIK banci, 69% radne snage čine žene, na menadžerskim pozicijama je 56% žena, a u izvršnom odboru 60%. Međutim, s obzirom da su žene u proseku manje digitalno i tehnološki pismene, banka ulaže puno u dodatno obrzaovanje i prekvalifikacije svoje radne snage.




Peggy Rouffiac, direktorka marketinga za centralnu i istočnu Evropu, Dell Technologies


Gospođa Rouffiac je, nakon 11 promenjenih pozicija tokom 20 godina rada, dala tri saveta za žene koje žele da unaprede svoje karijere u „fast changing“ industrijama: „1. Slušaj i uči od drugih – na taj način ćeš biti u koraku sa konstantno promenljivim okruženjem; 2. budi odličan u onome što radiš – tako gradiš kredibilitet i samopouzdanje; 3. izađi iz komfor zone i stalnoj pomeraj granicu – tako ćeš graditi svoje kompetencije i proširiti svoje vidike.“ Peggy je takođe pričala o neophodnosti podrške ženama u tech sektoru i inicijativi koju je kompanija Dell pokrenula za svoje zaposlene („Women in Technology“), kao i edukacijama pod nazivom „Be the change“.




Pobednice hakatona za studentkinje osmislile AI rešenje za hitnu pomoć i kao nagradu dobile telefone od kompanije Xiaomi


Kao satelitski događaj WLSa, i ove godine se održao Girls Hack - hakaton za studentkinje sa tehničkih, biznis i umetničkih fakulteta. Hakaton je okupio 40 devojaka koje su bile podeljene u timove sastavljene od po četiri studentkinje sa različitih fakulteta, a timove su mentorisale žene iz tech kompanija kao što su Microsoft, Google, Comtrade System Integration, 3Lateral, Ubisoft, Levi9.


Tema ovogodišnjeg hakatona je bila iz oblasti health techa, te su timovi imali zadatak da lociraju neki gorući izazov u zdravstvenom sistemu i predlože rešenje za taj izazov, a koje će biti tehnološki potkovano. Mogla su se čuti razna zanimljiva rešenja na probleme sa kojima se suočavaju građani kada treba da zakažu prvi pregled u domu zdravlja, stariji grašani, mladi kada je u pitanju psihološka pomoć i sl.


Pobednički tim je osmislio jedinstveno AI rešenje za hitnu pomoć, koje bi na osnovu veštačke inteligencije procenjivalo staanje pacijenta i da li je potreban izlazak ekipe hitne pomoći na teren. Članice ovog tima (Andjela Ivković, Meliha Selimović, Una Janković i Marta Bošnjak) bile su predvođene od strane mentorke Milice Panić iz kompanije Levi9. Kompanija Xiaomi Technology je nagradila sve članice pobedničkog tima telefonima Redmi 10.