Uspon Amazon imperije - od garaže do svetskog monopola

Updated: May 22

"Amazon Empire: The Rise and Reign of Jeff Bezos" donosi životnu priču jednog od najuspešnijih poslovnih ljudi u svetskoj istoriji. Priču o čoveku koji je započeo biznis iz male garaže u Americi a danas upravlja svim aspektima modernog života. Film iznosi detalje o poslovnim strategijama, uslovima zaposlenih i kontroverzama vezanim za Džefa Bezosa. Dok je 22 miliona amerikanaca ostalo bez posla usled pandemije koronavirusa, Džefu Bezosu je potrebno još 100 hiljada novih radnika.

Dokumentarac ulazi u unutrašnjost poslovnog carstva koje je izgradio najbogatiji čovek na svetu. Od skromnih početaka kao sajt za prodaju knjiga u garaži sa sedištem u Vašingtonu, Amazon je postao tehnološki magnat od tri milijarde dolara. FRONTLINE specijal osvrće se na etičku dilemu oko onoga što mnogi smatraju apsolutnim monopolom Amazona, kao i briga o privatnosti podataka, sigurnosti radnog okruženja u skladištu i još mnogo toga. Detaljno opisuje kako je Bezos izgradio Amazon u internet giganta, žrtvujući kratkoročni profit ne bi li srušio konkurenciju. Iako se Bezos ne pojavljuje u dokumentarcu, film uključuje razgovore s direktorima Amazona, bivšim zaposlenima i izdavačima knjiga koji su sarađivali s njim. Ceo film možete pogledati na linku. Mi vam predstavljamo nekoliko zanimljivosti.


"Sve ono zbog čega se divimo Amazonu takođe je nešto čega bi se trebalo bojati", kaže pisac Frenk Foer, koji je napisao i izveštavao o projektu.


Sada je teško setiti se da je Amazon počeo kao internet prodavnica, pre nego što je krenuo sa širokom paletom proizvoda i usluga. Bezos je zagovarao potpunu posvećenost zadovoljstvu kupca, ali i iskoristio poslovni model kompanije da prikupi, prati i obradi podatke potrošača u cilju boljeg razumevanja ponašanja i navika klijenata, na način koji će kasnije sve više povećavati zabrinutost o privatnosti.


"Šokirao sam se kad sam video koliko su ljudi predvidljivi", primetio je Andreas Vajgend, nakadašnji vođa naučničkog tima Amazona, govoreći o tome šta su sve podaci otkrili o navikama kupovine.


Ipak, to je bio samo jedan od razloga uspeha Amazona. Uspeh je uključivao uklanjanje slabijih izdavača i iskorišćavanje, između ostalog, nepostojanja poreza na promet za kupovinu putem interneta i tako je uspevao da cene budu još konkuretnije.


Ključan momenat bi mogao biti 2005. godine kada je uveden Amazon Prime, nudeći garanciju brze isporuke i to je ono što se smatra "najuspešnijim članstvom u ljudskoj istoriji." Amazon je tako napravio sopstvenu mrežu, ne samo za distribuciju proizvoda već i da se uspostavi agresivan streaming servis.


Rastući medijski uticaj Bezosa odnosi se i na njegovu kupovinu Washington Post-a kao i sposobnost lobiranja što trenutno radi za njega bivši portparol Obamine administracije Džai Karne. Posao kompanije Amazon utkao su u svakodnevicu savremenog života, sa sobom donoseći izvanredne pogodnosti, ali diskretno i nenametljivo.


Ono što su tvorci filma uspešno učinili je davanje konteksta iz kog treba posmatrati ovaj meteorski uspon, sa svim efektima koje je izazvao i potencijalnom cenom njegovog uticaja sa osvrtom šta ostavlja iza sebe.


Izvor: https://www.media-marketing.com

AFA
Asocijacija za afirmaciju žena

Gospodar Jovanova 2

11000 Belgrade, Serbia

+381 (0)11 218 0533

office@afa.co.rs

Quick Links

© 2019 created by AFA