top of page

Centar za beskućnike u prostorijama Amazona

U Sijetlu, Amazon sada deli svoju osmospratnicu sa prihvatilištem za beskućnike u kojoj živi 200 ljudi. Kada je bilo najvažnije obezbediti smeštaj ljudima bez domova kako bi se pomoglo u usporavanju epidemije, kompanija je neprofitnoj organizaciji Mary's Place otvorila jedinstvenu i novu vrstu skloništa za beskućnike. Svoj korporativni prostor.

Kao odgovor na povećani rizik od širenja COVID-19 virusa, još 5. marta Amazon je poslao svoje zaposlene na rad od kuće. Četiri dana kasnije polovinu svoje upravne zgrade pretvorili su i modifikovali potrebama beskućnika.


U trenucima kada su stanovnici svih država na svetu zabrinuti ne samo za svoje, i živote svojih najbližih, već i svoja radna mesta i budućnost u svojim državama, kompanija je ponudila besplatan i stalan dom na njihovom posedu i to je prvi put da korporacija sagradi sklonište u centru svog sedišta. Pored smeštaja, Amazon je pomogao i pri dizajniranju prostora. Pažljivo je dizajniran, pružajući privatnost korisnicima smeštaja i u isto vreme misleći na svoje zaposlene i njihove uslove za rad. Takođe postoje prostori oko zgrade koji su predviđeni za zajedničko koriršćenje.


Pružanje gostima mirno i tiho mesto za odmor bio je važan cilj, jer je upravo spavanje često najveći problem u ostalim skloništima. Ljudi uglavnom spavaju na prostirkama u velikim prostorijama, što je sada poseban izazov imajući u vidu bezbednu fizičku udaljenost. Tokom pandemije još više se radi na zdravstvenim procenama, omogućavanju testiranja na COVID-19 i poštovanje svih propisanih normi koje se odnose na ličnu higijenu.


Ljudi iz Mary’s Place-a se nadaju da će i druge kompanije biti podstaknute potezom Amazona, posebno u vremenu kada se predviđa porast beskućnika.

“Jasno je da ne mogu svi da doniraju zgradu, ali neka svako pomogne koliko može. Takođe, zaposleni u korporacijama žele da učestvuju u pomoći usled ove krize koja potresa čitavu naciju”.


U teškim trenucima, veoma je važno pokazati solidarnost i fokusirati se na dobrobit celokupnog društva kako bi se minimizirale posledice u budućnosti. Potrebno je i da svaki pojedinac ali i čitavo društvo bude odgovorno prema svom zdravlju ali i prema zdravlju ljudi u svojoj zajednici. Neophodno je da kompanije pokažu potrebu i odgovornost da pruže podršku svojim zaposlenima i zaštite ih, što će rezultirati većim poverenjem u budućnosti. Pokazivanjem lojalnosti i duha zajedništva moguće je da se izazovna vremena poput ovih prevaziđu uz najmanje posledice.


Važno je da se čuje na koji način poslovna zajednica može da pomogne društvu, šta je potrebno da bi se sačuvali oni koji su najugroženiji i koliko je značajno deljenje najboljih praksi, ideja i predloga. Dobre primere koje je pandemija iznedrila treba gajiti i podržavati i u budućnosti, uzeti ih kao osnov na kojem će zdrava načela da se razvijaju.


bottom of page