4 veštine neophodne u svakom trenutku vaše karijere

Bilo da ste na svom prvom poslu ili sedite u velikoj kancelariji sa fantastičnim pogledom, ove četiri veštine su vam neophodne.

Deo mladog profesionalca je i odgovaranje na nove izazove. Da biste to uradili, morate se osloniti na različite sposobnosti rešavanja problema. Međutim, postoje određene meke veštine koje vam mogu pomoći da uspete u skoro svakom koraku vaše karijere.


Od početka pandemije, veći je naglasak stavljen na ove meke veštine, koje uključuju radoznalost i timski rad – sposobnosti koje ne mogu nužno biti jasno definisane kao KPI.


Džuli Li, klinički psiholog i dekan Univerziteta Braun, kaže da ove vrste mekih veština postaju sve relevantnije zbog promene radnog mesta. Ona kaže da su neki stručnjaci teoretizovali da je pandemija ubrzala automatizaciju i više tehničkih sposobnosti, što dovodi do toga da kompanije preispituju koje veštine su neophodne za budući rad.


Dalje, „interpersonalne i psihosocijalne veštine“ su traženije jer su potrebne za upravljanje udaljenim poslovima, kaže Li. Distribuirani timovi moraju da sarađuju digitalno, što je povećalo važnost takvih veština kao što su komunikacija i emocionalna inteligencija.


„Kompanije možda shvataju da su te meke veštine, koje su se nekad smatrale opcionim, postale neophodne za održavanje saradnje i kreativnosti radne snage kada radnici fizički ne rade jedno pored drugog puno radno vreme“, kaže Li.


Nedavno istraživanje Instituta CFA, neprofitne organizacije koja nudi obrazovanje za investicionu industriju, ukazuje na to kako tehničke veštine mogu dobro poslužiti poslodavcima, u ranoj fazi njihove karijere – ali da bi napredovali dalje od posla na početnim nivoima, radnici moraju iskoristiti meke veštine, liderske veštine, i kombinacije dubokog i opšteg znanja.


Ove četiri veštine i osobine mogu vam poslužiti na svakom koraku vaše karijere:


1. VOLJA ZA UČENJEM

Li kaže da je održavanje osećaja radoznalosti na početku vašeg profesionalnog putovanja ključno. Mladi profesionalci koji pokazuju želju da nauče nove stvari mogu da prošire svoj način razmišljanja i podstaknu strast i kreativnost. „Svaka prilika može biti prilika za uvid i učenje“, kaže ona. „Čak i pretraga koja ne vodi do ponude za posao se može videti. . . kao priliku da saznate više o novoj kompaniji, ulozi i nečijim sposobnostima i interesovanjima za posao.”

Traženje prilike da razumete drugu osobu (čak i ako se vaše perspektive ne poklapaju) skoro uvek vodi ka boljem kraju. Ovaj pristup poziva na saradnju i harmoniju na radnom mestu, atribute koji omogućavaju emocionalno inteligentnim i radoznalim ljudima da napreduju, bez obzira na njihovu ulogu.


2. SBOSOBNOST UPOTREBE KONEKCIJA

Na radnom mestu sutrašnjice, primećivanje i korišćenje veza u vašoj mreži biće posebna veština. Ljudi sa ovom sposobnošću su dobri u posmatranju prednosti drugih. Oni mogu primetiti da bi određena osoba u njihovoj mreži savršeno odgovarala određenoj poziciji i da poseduje veštine neophodne za izgradnju super tima saradnika.


3. SNAŽNE KOMUNIKACIONE VEŠTINE

Bez obzira na to kako se radno mesto razvija, sposobnost efikasne komunikacije će uvek biti kritična. Jaka komunikacija postaje sve važnija jer rad na daljinu zahteva dodatnu pismenu komunikaciju.

Kao profesionalac u ranoj karijeri, efikasna komunikacija u različitim formatima je ključna. Na primer, dobra komunikacija je ključan deo intervjua za posao. Tako i praćenje sa regruterom slanjem zahvalnice. Zatim, kada obezbedite posao, moraćete efikasno da komunicirate sa svojim novim šefom i saradnicima.


4. SAMOSVEST

Samosvest, ili sposobnost da prepoznate svoje misli, osećanja i postupke, je veština koja prevazilazi prvu fazu vaše karijere. Samosvest se takođe može smatrati oblikom emocionalne inteligencije.

Emocionalna inteligencija se proteže i na poznavanje sebe i na otvorenost za nova gledišta. To je takođe veština koja se može razviti obraćanjem pažnje na mogućnosti rasta i istraživanja novih načina razmišljanja.

Biti svestan sebe kao lidera utiče na način na koji komunicirate sa svojim direktnim izveštajima i kolegama. To znači da takođe shvatate emocionalne znakove drugih i praktikujete empatiju.

Samosvest u ranoj fazi karijere može vam omogućiti da se izvrsno bavite zadacima kao što je odgovaranje na pitanja na intervjuu za posao. Kasnije u vašoj karijeri, samosvest vam pomaže da obratite pažnju na to kako prezentujete informacije svom timu.


Još jedno načelo samosvesti je posedovanje sposobnosti samoregulacije, što je posebno korisno ako ste lider (ili želite da to budete). Li opisuje samoregulaciju kao proces „vođenja sebe“, ili poznavanje svojih posebnih impulsa i trenutaka snage i slabosti.

„Veštine samoregulacije odnose se na skup veština samoupravljanja koje nam pomažu da upravljamo sopstvenim unutrašnjim procesima i emocijama na načine koji nam pomažu da ostanemo angažovani, produktivni i samousmereni“, kaže Li.


Izvor: FastCompany