Šta marketi treba da rade tokom krize COVID-19

Updated: Apr 1

Marketi imaju ključnu ulogu u ovim nesigurnim vremenima. Ovih 6 akcija marketi mogu da preduzmu kako bi pomogli svojoj zajednici kao i svojim zaposlenima.

Zaštitite svoje zaposlene i svoje kupce


Za osobe koje rade u kompanijama i korporacijama izazovi koje predstavlja ova kriza su veliki, ali izvodljivi, s obzirom na mnoga tehnološka rešenja. Pravi junaci se nalaze na terenu. Marketi treba da pojačaju higijenu kao i da ograniče ljudski kontakt što je više moguće.

Pored sigurnosti na radnom mestu, ključno je stvoriti okruženje koje će da podstiče socijalno distanciranje ili izolaciju kako bi se ugroženi najbolje zaštitili. Marketi se moraju pripremiti za najgore slučajeve, tako što će proaktivno kreirati rezerve planove za najvažnije osoblje, rad u A i B timovima i brzo organizovati zapošljavanje dodatnih fleksibilnih kapaciteta (Na primer, Amazon povećava plate radinicima).


Nekoliko preprodavaca je pokazalo solidarnost i pozitivne primere brige o zaposlenima i kupcima. Kineski gigant Alibaba šalje komplete i zaštitnu opremu za testiranje na koronavirus u druge zemlje. Lanci prodavnica prehrambenih proizvoda izdvajaju određene sate kako bi se isključivo usluživali stariji kupci i na taj način smanjio rizik njihove zaraze. Ostali trgovci doniraju hranu i neophodne potrepštine svojoj zajednici ili čak nude besplatne obroke zdravstvenim radnicima.


Kontinuitet poslovanja


Prodavnice i distributivni centri stalno moraju biti otvoreni. Zaposleni moraju da rade, a isporuke hrane na različite adrese se moraju obavljati. Ovo se pokazalo veoma izazovno, obzirom da su škole i ustanove za brigu o deci zatvorene. Prodavnice moraju osluškivati potrebe kupaca i da ispune te potrebe (poput povećane tražnje za toalet papirom i sredstvima za čišćenje ruku). Neki su se u potpunosti prebacili na sistem “klikni i prikupi” kako bi zaštitili kupce i zaposlene. Kompanije moraju sarađivati sa lokalnim samoupravama, dobavljačima, zaposlenima kako bi se razvio set minimalnih normi za rad tokom krize.


Upoznajte lokalnu stvarnost


Brzina oporavka od COVID-19 a samim tim i obrasci tražnje potrošača variraju u različitim zemljama i kategorijama. Neki trgovci se suočavaju sa tražnjom od čak 800% u lekovima protiv prehlade i gripa bez recepta i između 25 do 50 % u prehrambenim proizvodima.


Kao preprodavci hrane, vi ste okosnica lanca snabdevanja hranom. Vašu sposobnost za rad određuje najslabija karika u vašem lancu snabdevanja. Neki trgovci nude kraće uslove plaćanja kako kako bi im dobavljači bili pristupačni dok drugi poput lanaca robnik marki odlažu plaćanja kako bi upravljali sopstvenom gotovinom.


Istovremeno upravljajte ponudom i tražnjom


Kriza je promenila prosečan izgled potrošačke korpe. Lanci snabdevanja se bore da održe korak. Kako bi se ravnoteža uspostavila, trgovci hranom moraju istovremeno da upravljaju svojim komercijalnim kalendarima i lancima snabdevanja.


Ovo nije samo pažnja posvećena kritičnim koracima u lancu snabdevanja - kao što su pružanje kredita dobavljačima, pronalaženje alternativnih izvora snabdevanja, povlačenje dodatnih smena i zaštita dopunjavanja u skladištu, magacina, vozača kamiona. Nije stvar samo u dodatnoj plati. Ove akcije su važne, kako bi se osiguralo da trgovci mogu ispuniti maksimalnu tražnju. Ali isto je važno da se proaktivno upravlja tražnjom potrošača.


Međutim, primećene su i pozitivne akcije (generalni direktori i vlade koji savetuju potrošače da izbegavaju paničnu kupovinu i skladištenje) i gnusno ponašanje (internetski prodavci koji naplaćuju prekomerne cene uređaja za dezinfekciju ruku i termometra).


Transformišite svoj poslovni model


Kriza je pospešila i ubrzala mnoge društvene trendove poput rada na daljinu, onlajn kupovine i slično. Iako se maloprodaje hrane bave trenutnim izazovima, trebalo bi da se osvrnu i na druge poslovne modele kako bi unapredile svoj posao i postali efikasniji kao i manje izloženi šokovima.


Kada je reč o prodavnicama, da li bi mogle da se prebace na model bezgotovinskog plaćanja? Da li bi umesto odlaska na kasu mogao da postoji model plaćanja u kome će se ljudi sami čekirati i čekirati proizvode koje su kupili? Da li se koriste podaci u realnom vremenu kako bi se prikazala dostupnost proizvoda u radnjama?


Kada je reč o lancu nabavke, da li se u dovoljnoj meri koristi tehnologija transporta i skladištenja kako bi se smanjio teret radne snage? Da li ste usvojili mašinsko učenje u svom prognoziranju tako da se brzo mogu uočiti nepravilnosti i brzo prilagoditi?


Kada je reč o e-trgovini, da li postoji skalabilna tehnološka mreža isporuke i da li se možete prilagođavati? Kada je reč o sedištu, da li se može transformisati u fleksibilan tim koji radi na daljinu, podržan od strane tehnologije? Da li su sistemi koji se koriste u stanju da se suoče sa problemima sajber bezbednosti koja dolazi sa radom na daljinu?


Preoblikujte svoj ekosistem


Postavlja se pitanje koje poteze možete načiniti kako biste dugoročno bolje uslužili svoje kupce, zaposlene i stejkholdere?


Da li postoji kompanija sa kojom biste možda mogli da sarađujete? Postoji li prostor da pronađete nove modele franšize nakon krize? Da li su kretanja duž lanca vrednosti i ekosistema, poput vertikalne integracije, usluga ili plaćanja, postali atraktivniji? Koja bi partnerstva ili akvizicije, poput tehnoloških kompanija i tehnoloških talenata, mogla da nastavite sada, a što je ranije bilo možda teže? Odgovori će biti specifični za svaku zemlju, različite kategorije i poziciju klijenta - ali mogućnost resetovanja strateške ploče je značajna, posebno za kompanije koje su bogate novcem i siromašne rastom.


Izvor: https://www.mckinsey.com/

AFA
Asocijacija za afirmaciju žena

Gospodar Jovanova 2

11000 Belgrade, Serbia

+381 (0)11 218 0533

office@afa.co.rs

Quick Links

© 2019 created by AFA