Za Esensa tim ne postoje prepreke i opasnosti već samo šanse i izazovi

Na koji način je Esensa, naša vodeća kompanija za proizvodnju medicinskih sredstava i izradu lekova, reagovala kada je pandemija COVID-19 stigla i do nas, razgovarali smo sa Ivanom Adžić, CEO kompanije.

Kako je korona virus uticao na vaše poslovanje i kako ste se organizovali da biste nastavili nesmetan rad i obezbedili bezbednost svojih saradnika?


U pandemiji izazvanom virusom korona sve svoje resurse stavili smo u službu zaštite zdravlja pacijenata i naših kolega, zdravstvenih radnika. Sedam dana u nedelji, 24h dnevno, zaposleni u Esensi bili su na svojim radnim mestima kako bi obezbedili dostupnost i kontinutet u snabdevanju zdravstvenih ustanova dijetetskim suplementima i sredstvima za dezinfekciju. Razumeli smo da je naš osnovni zadatak prevencija širenja virusa i očuvanje zdravlja naših sugrađana, u potpunosti svesni da se nalazimo u vremenima kada moramo i možemo da pokažemo da smo društveno odgovorna kompanija, u pravom smislu te reči. To je bila naša dužnost i obaveza. U važnom trenutku za zdravlje nacije, samo smo radili svoj posao. Dobrom organizacijom, primenom adekvatnih mera zaštite i visokim stepenom lične odgovornosti svih zaposlenih uspeli smo da, u sistemu koji broji više od 200 zaposlenih, nemamo nijednog zaraženog virusom Covid-19.

Da li je u vašoj kompaniji pandemija virusa transformisala biznis i ako da - na koji način?

Nove okolnosti zahtevale su i reorganizaciju poslovanja kako bismo se prilagodili novim zahtevima tržišta. Kao kompanija koja je tradicionalno opredeljena uvođenju modernih tehnologija, na vreme smo digitalizovali procese tako da smo se brzo i lako prilagodili novim uslovima rada. Esensa je na vreme obezbedila dovoljne količine sirovina, kako sa domaćeg tako i sa inostranog tržišta. Prioritet u proizvodnji bila su sredstva za dezinfekciju i biocidi, tako da smo u jednom danu proizvodili više od 2 tone Alkoseptol rastvora i 2 tone Aseptana u različitim pakovanjima. Predano smo radili, pratili preporuke naših kolega, brinuli o sebi, o zaposlenima, o svojim najbližima ali ni jednog trenutka nismo zaboravili da se međusobno razumemo i podržavamo. Da pokažemo humanost i solidarnost i u ovim, za sve nas, novim okolnostima.

Da li postoje određena predviđanja kako će biznisi u vašoj industriji izgledati u budućnosti i sa kojim opasnostima/mogućnostima će se suočiti?

Za tim Esense ne postoje pretnje i opasnosti već samo šanse i izazovi, na koje već 12 godina uspešno odgovoramo. Nove okolnosti od nas su zahtevale donošenje novih strateških odluka i repozicioniranje proizvodnog portfolia. Analizom tržišta utvrdili smo za koje naše proizvode postoji tražnja, u koje kolekcije možemo i trebalo bi da ulažemo, definisali smo prioritete u proizvodnji. Svesni smo da će proizvodi za jačanje imuniteta, za negu nosa i grla kao i dezinficensi već dugo biti prioritet u kupovini pacijenata. Kada vam neko pokloni poverenje, daje vam i snagu da istrajete ali i zadatak da budete još bolji. Kao kompanija koja u svom portfoliju ima preko 200 proizvoda znamo da ćemo u svakom trenutku imati pravu terapiju i pravi odgovor za potrebe korisnika naših proizvoda.

Sigurni smo da su vam poznati naši brendovi Marisol (koji je dobio nagradu „Najbolje iz Srbije“), Propomint, Propollete, Esenbak probiotik, Imunobeta, Ferimed, Multimed za koje verujemo da se nalaze u vašoj kućnoj apoteci kao glavni saveznici u očuvanju zdravlja vas i vaše porodice.

Želela bih da podsetim, da su naši proizvodi jedinstvene formulacije, sa aktivnim sastojcima pretežno prirodnog porekla. Nastali su kao rezultat sopstvenog razvoja, prateći trendove na globalnom farmaceutskom tržištu, ali profiltrirane kroz stečeno znanje i iskustvo, proizvedene uz primenu dokazanih tehnologija. Zato smo u Esensi kreirali novi slogan: „Čuvamo ono najbolje u vama“, jer samo očuvano zdravlje donosi vedrinu, moć radovanja i čuva sve pozitivne osobine koje jedna osoba ima.

U periodu za nama organizovali smo i veliki broj edukacija kako bismo podigli svest o značaju prevencije, zdravim navikama i dali odgovor na pitanje kako ostati pozitivan i nasmejan u poslu, u životu a negativan na virus korona.

Kakva su vaša očekivanja u pogledu pandemije? Da li imate pripremljenu strategiju ukoliko se dogodi sličan scenario i da li je vaš poslovni model dovoljno prilagodljiv kako bi se vaš biznis oporavio od uticaja krize i kako biste upravljali potencijalnim krizama u budućnosti?

Krizu ne smemo da potcenimo. Moje kolege kažu da sam realni optimista, ne prihvatam optimizam bez osnova. Uvek verujem da možemo više i bolje. Brzi odgovor na kriznu situaciju, danas postaje nova konkurentska prednost. Koliko je to test za procese u kompaniji, toliko je i test za zaposlene - test motivacije, lojalnosti, požrtvovanja, načina razmene informacija. Nasim Taleb, kaže da je suština upravljanja krizom da iz nje izađeš bolji nego što si u nju ušao. Slobodno mogu da kažem, da su i zaposleni i kompanija Esensa dokazali svoju snagu, da mogu više i bolje, i u svim situacijama i okolnostima. Pametno smo postavili prioritete, menadžment tim se bavio isključivo strategijom, uvek otvoreni da čuju tuđe stavove i različita mišljenja. Fokus smo stavili na to šta je bitno i na šta možemo da utičemo. Hrabro i brzo odlučivanje je bilo prioritet. Kada imate dobro uspostavljen poslovni sistem, koji se zasniva na znanju, jasno definisanim procedurama i implementiranim standardima, stručan i edukovan kadar spreman da uči i prihvata promene znam da ćemo uvek pronaći najbolje rešenje za sve što nas očekuje u budućnosti.

AFA
Asocijacija za afirmaciju žena

Gospodar Jovanova 2

11000 Belgrade, Serbia

+381 (0)11 218 0533

office@afa.co.rs

Quick Links

© 2019 created by AFA