„Preduzetnice na Marakani" – Liderke preduzetništva i moderno preduzetništvo za 21. vek
Updated: Jul 26, 2021
Zadovoljtvo nam je da vam predstavimo događaj “Preduzetnice na Marakani”, kojim ćemo ove godine najaviti peti AFA Women's Leadership Summit. U pitanju je događaj posvećen preduzetnicama, a održaće se 14. septembra 2021.
Cilj nam je da na jednom mestu, pored najuspešnijih preduzetnica iz Srbije i regiona, okupimo i predstavnike privrede, akademske zajednice i Vlade, ali i svih aktera društva koji su neophodni za stvaranje podsticajnog ambijenta za razvoj ženskog preduzetništva u eri ekonomije znanja, tehnoloških inovacija i konstantnih promena. O tome koliko je timki duh značajan, najbolje će posvedočiti domaćini događaja - predstavnici kluba FK „Crvena zvezda”, koji će se pored drugih govornika obratiti prisutnima.
Okupljanjem na Marakani, hramu fudbala kao muškog sporta, koji je ujedno i jedan od najprofitabilnijih biznisa na svetu, želimo da naglasimo ulogu šireg društva za uspeh i prevazilaženje predrasuda, kao i značaj kontinuirane podrške zajednice za afirmaciju ženskog preduzetništva kao važne poluge razvoja ekonomije i društva.
Ideja za dan posvećen preduzetnicama u okviru AFA Women’s Leadership Summita je nastala nakon dvogodišnjeg AFA mentorskog programa kroz koji je prošlo 90 preduzetnica iz cele Srbije, a koji je sproveden u saradnji sa USAID i Impact Hub Beograd, uz podršku korporativnog sektora i akademske zajednice. Ovim programom, AFA je identifikovala brojne izazove koji sputavaju razvoj ženskog preduzetništva u doba ubrzanih promena izazvanih tehnološkim inovacijama. Osim predrasuda, faktori koji stoje na putu ženskom preduzetništvu su nedostatak samopouzdanja kod žena i hrabrosti da se preuzme rizik, manjak podrške i činjenica da žene obavljaju tri puta više neplaćenih poslova brige o deci i domu nego muškarci, manjak finansijskog i socijalnog kapitala (ovo drugo jer su žene slabije u “networkingu” od muškaraca), manja spremnost na saradnju i niži nivo solidarnosti među ženama, kao i pojačan osećaj nesigurnosti usled konstantnih ubrzanih promena izazvanih tehnološkim inovacijama (AFA i magazin Elle istraživanje, 2016).
U Srbiji, žene su znatno manje uključene u stvaranje celokupne ekonomske vrednosti, a u preduzetničkom svetu je nejednakost još izraženija. Samo 30% biznisa u Srbiji je u ženskom vlasništvu, što i ne bi bio toliko loš prosek u poređenju sa drugim evropskim zemljama, da čak 99% njih ne potpada pod mikro firme i to mahom iz uslužnog sektora niže dodate vrednosti (frizerski saloni, računovodstvene agencije, saloni lepote), koji je naročito podložan krizi. prema Izveštaju o budućnosti poslova (World Economic Forum), mnoge poslovi za kojima opada potreba tradicionalno obavljaju žene: administracija, računovodstvo, knjigovodstvo, korisnička podrška... Takođe, prelazak na automatizaciju bi mogao da dovede do toga da čak 52% žena u uslužno orijentisanim sektorima ostane bez posla (McKinsey, 2019). Dodatno zabrinjava činjenica da trenutna pandemijska kriza znatno ubrzava digitalizaciju, što je posebno rizično za ženske biznise, jer 57% žena u Srbiji nije ni bazično digitalno pismeno.
Kada je u pitanju startap scena, svega 12% startapa u Srbiji je u ženskom vlasništvu, a samo 2% startap timova su isključivo ženski. Što se tiče investicija u startape, situacija je vrlo nezavidna, ali je ipak bolja nego u centralno-istočnoj Evropi. Naime, svega 2% ukupne sume investicija u startape u Srbiji odlazi u ženske startape, dok je u centralno-istočnoj Evropi to 1%. Razlog za ovo je činjenica da sa 90% “venture” kapitala upravljaju muškarci, a ne slabiji uspeh ženskih startapa. Naprotiv, u pogledu ostvarenog prihoda po evru ulaganja, kompanije koje vode žene za čak 96% nadmašuju one koje vode muškarci!
Šta uspešna žena i uspešan fudbaler imaju zajedničko?
Želju za uspehom. Timski duh kao pokretač. Pobedu za cilj. Upornost, upornost, upornost, bezrezervno davanje i danonoćni rad na sebi i svojim veštinama. Puno prepreka koje treba da zaobiđu na putu do postizanja šampionskih rezultata. I podosta predrasuda za razbijanje.
Da li su im zarada, vidljivost i zastupljenost u javnosti jednake?
Daleko od toga.
Zato je važno da u javnosti podignemo svest o položaju žena na tržištu rada, razbijamo predrasude, podržimo žene preduzetnice i zajedno se zalažemo za društvo jednakih mogućnosti. Ukoliko ne uhvate korak s vremenom i ne usvajaju nove veštine, pre svega tehnološke i digitalne, žene će se suočiti sa rizikom da ostanu bez posla, a rodni jaz u platama i zastupljenost u preduzetništvu će se još više produbiti.
Zbog svega toga, AFA okuplja zajednicu koja prepoznaje važnost ove teme i odlučna je da nastavi sa kontinuiranim radom na ekonomskom osnaživanju žena kroz podršku, kros-sektorsko umrežavanje, podelu znanja i tako unapredi ambijent za razvoj ženskog preduzetništva, ekonomije i društva uopšte.
HOUSTON -- Defensive back play will always be a issue of need in the NFL. As teams become more pass-happy and transition into throwing consistently https://www.houstongearonline.com/Artavis_Scott_Hoodie-165, every defensive back will have a target on his back. The Houston Texans might not have an elite secondary, but the addition of Desmond King - who has survived and has before thrived with thattarget - should solidify the nickel position. If Houston is getting a college version of King, perhaps he could be on his way to another Pro Bowl season. King was named one of the top 80 college defenders of the 2000s by ESPN Bill Connelly. Coming in a No. 38, Connelly credited the former Iowa standout for his ball-hawkin…