Naučite strani jezik koristeći TikTok

Društveni mediji sve više postaju sastavni deo našeg svakodnevnog života. Provodimo više vremena na telefonima, ali to se uglavnom odnosi na neproduktivne aktivnosti, koje mogu ozbiljno uticati na naše mentalno i fizičko zdravlje.

Ali, šta ako bismo ovo vreme mogli učiniti produktivnim? Na primer, provođenje vremena na društvenim mrežama može vam pomoći da naučite strani jezik.


Kako Australijanci koriste društvene mreže?

U januaru 2021. godine, skoro 80% Australijanaca se deklarisalo kao „aktivni korisnici“ društvenih medija u poređenju sa 58% u 2015. godini. Facebook ostaje najpopularnija platforma društvenih medija. Ostale platforme, kao što su TikTok i Instagram, dobijaju jače uporište kod mlađe publike.


Krajem 2021. godine, TikTok je čak nadmašio Google kao najpopularniji veb domen na svetu. Ovo nije samo u smislu društvenih medija, već je zasnovano na globalnom internet saobraćaju, koji uključuje platforme koje hostuje Google, kao što su Gmail i Google Maps. U Australiji, TikTok je najbrže rastuća kompanija za društvene medije i bila je druga aplikacija po broju preuzimanja posle Zoom-a 2020. godine.


Uspeh TikToka je u velikoj meri posledica interaktivne i veoma angažovane prirode audiovizuelnog sadržaja koji dominira njegovom platformom. Korisnici često provode sate skrolujući kroz svoje fidove, a popularni kanali imaju milione pratilaca.


Ovaj uzlazni trend među mladim korisnicima – koji posećuju platforme društvenih medija „više puta dnevno“ – naveo je nastavnike u australijskim školama da se obrate TikTok-u da bi se angažovali sa učenicima, posebno tokom blokade COVID-19.


Društveni mediji kao obrazovna platforma

Uloga društvenih medija kao nove obrazovne platforme, posebno za strane jezike, zaslužuje veću pažnju. Umesto lekcija licem u lice, privatni nastavnici jezika su se okrenuli platformama kao što su TikTok i Instagram kako bi privukli i podučili učenike.


Predavači jezika koriste popularnost i uspeh društvenih medija tako što kreiraju sadržaj koji će svojim sledbenicima pomoći da unaprede svoje jezičke veštine. Ovo se prvenstveno radi kroz kratke, interaktivne video zapise. Oni su dizajnirani da podučavaju sadržaj u kratkim delovima, pristup koji se naziva „mikroučenje“.


Istraživanja pokazuju da je ovo efikasan alat i za učenike i za nastavnike. Razlaže lekcije tako da korisnici mogu da ih apsorbuju kao deo „svakodnevnog listanja“. Sadržaj u ovom obliku je lakši za interakciju (iz perspektive učenika) i veća je verovatnoća da će biti zadržan.


Na primer, učenici engleskog jezika mogu da gledaju kratke video zapise da poboljšaju svoj rečnik ili da vežbaju izgovor teških reči — ili čak da oponašaju jednostavne razgovore.


Učenici koji uče mandarinski mogu naučiti neke korisne fraze za odlazak kod frizera; Francuski učenici mogu da vežbaju razlikovanje dva slična zvuka; a ljudi koji putuju u Italiju mogu naučiti kako da naruče svoj prvi espreso.


Video snimci mogu ponuditi opšte smernice o učenju jezika ili čak ilustrovati — na veoma povezan način — prepreke na koje učenici mogu da naiđu dok uče mandarinski.


Visoka funkcionalnost platforme omogućava nastavnicima da koriste vizuelne i audio signale. Na platformama kao što je Instagram, oni takođe mogu da kreiraju kvizove ili da sačuvaju sadržaj putem storija kojima učenici mogu kasnije da pristupe.


Zanimljivo je, dostupno i nije ograničeno samo na učenje jezika. Popularni kanali sadrže obrazovni sadržaj o temama kao što su kuvanje, učenje sviranja klavira ili jednostavni life hack-ovi.


Koliko možete naučiti?

Sadržaj društvenih medija neće vas odvesti od potpunog početnika do izvornog govornika za nekoliko nedelja. Ali malo izlaganja svakog dana može imati značajan efekat.


Ako ste početnik, to će značiti pronalaženje kanala čiji je cilj da vas nauče osnovama. Mnogi kanali na TikTok-u i Instagramu služe za različite nivoe i uključuju gramatiku, rečnik, slušanje i govorne video zapise kako bi vam pomogli da naučite. Međutim, ključno je da se bavite „razumljivim unosom“ – to jest, jezikom koji možete da razumete, ali koji vam i dalje predstavlja izazov.


Napredniji korisnici mogu otkriti da imaju više koristi od video zapisa posvećenih slengu, idiomima ili poboljšanju svog rečnika.


Na kraju krajeva, svačiji put učenja jezika je drugačiji. Kako možete da iskoristite društvene medije na tom putu zavisiće od vaših individualnih ciljeva. I kako sve više nastavnika jezika prelazi na platforme društvenih medija, kanali i platforme koje možete izabrati su brojni.

Izvor: TheConversation