Mozzart, kompanija koja se bori za rodnu ravnopravnost, novi AFA korporativni partner

Kompanija Mozzart, osnovana 2001. godine, lider je u oblasti igara na sreću i sportskog klađenja u regionu Jugoistočne Evrope. U Mozzartu više od 5.000 profesionalaca svakog dana radi na kontinuiranom unapređenju usluga, sa ciljem da uspešno predvidi potrebe klijenata i pruži najbolji ugođaj u ovoj industriji. Ono što mnogi ne znaju jeste da su same igre na sreću po svojoj strukturi najsličnije berzi, gde se na bazi složenih matematičkih modela i statističke analize pokušavaju odrediti verovatnoće unapred nepoznatih ishoda sportskih, ali i drugih popularnih događaja.

Kompanija Mozzart posvećena je modernizaciji društva u celini i učestvuje u razvoju uspešne tržišne ekonomije, istovremeno poštujući životnu sredinu i okruženje u kom živimo. O razvoju talenata, društveno odgovornim akcijama i zajedničkoj saradnji razgovarali smo sa Jelenom Marković, direktorkom korporativnih poslova u kompaniji Mozzart.


1. Šta za Vas predstavlja saradnja sa AFA i koji je njen značaj?


Prepoznali smo AFA žensku mrežu kao organizaciju sa kojom delimo iste vrednosti i imamo fokus na istim pitanjima. Mozzart svakog dana živi rodnu ravnopravnost u svim svojim sektorima, od IT-a do marketinga.


Industriju igra na sreću pretežno vezuju za mušku populaciju, ali na razvoju svake usluge i proizvoda kod nas radi oko 70 odsto žena, a među rukovodećim kadrom ima ih skoro 60 odsto. U kompaniji Mozzart se politika ravnopravnosti polova i nediskriminacije poštuje u potpunosti, a kroz društveno-odgovorno poslovanje na ovim vrednostima radimo i van naših kancelarija. Kompanija posluje na deset tržišta i na tri kontinenta, te ove vrednosti prenosimo i tamo. Na kolumbijskom tržištu pokrenuli smo akciju ekonomskog osnaživanja žena, jer smo uvideli da je to tamo gorući problem.


Verujemo da ćemo kao članica AFA ženske mreže nastaviti ovim putem i uraditi mnogo toga zajedno na ovom polju. Verujemo da samo zajedno možemo da napravimo promene koje želimo da vidimo u društvu.


2. I kroz društveno odgovorne akcije se bavite temom rodne ravnopravnosti?


Mozzart je više od decenije kroz donacije i volonterski rad zaposlenih pomagao Sigurne kuće i savetovališta, ali poražavajući podaci o porodičnom nasilju iz godine u godinu podstakli su nas da krenemo u još jaču borbu – u Vladi Srbije 2019. potpisan je Protokol o saradnji sa Koordinacionim telom za rodnu ravnopravnost o zajedničkoj akciji “Stop nasilju nad ženama”. Uključili smo u projekat više od 700 sportista, a majice sa ovom porukom nosili su Milan Borjan, Dejan Stanković, Sergej Milinković Savić, Miloš Teodosić, košarkaška i fudbalska reprezentacija, večiti rivali na košarkaškom derbiju… Mnogobrojne zvezde podržale su ovu inicijativu stavljanjem crvene tačke na obraz, što su i svi naši operateri sa uplatnih mesta učinili 25. novembra, na Svetski dan borbe protiv nasilja nad ženama.

Tu se ne zaustavljamo, želimo da osnažimo žene da budu ekonomski nezavisne, pa smo zajedno sa našim partnerima iz Ministarstva rada i Koordinacionog tela prošlog leta raspisali konkurs “Budi pobednica, budi preduzetnica”. Sedam nezaposlenih žena dobilo je priliku da razvija svoje biznise, a osim finansijske, pružili smo im i marketinšku i medijsku podršku.


3. Na koji način je kompanija Mozzart posvećena razvoju mladih? Koje programe sprovodite i kakvi su vam ciljevi kada je razvoj talenata u pitanju?


Već duži niz godina pomažemo akademcima kroz programe stručnih praksi, zapošljavanje, finansiranje školovanja ili pružanje podrške njihovim udruženjima i organizacijama. Učestvujemo u razvoju karijera studenata, trudimo se da im olakšamo ulazak u korporativni svet. Takođe, prepoznati smo u javnosti kao kompanija koja podržava talente iz različitih oblasti, pa nam se često obraćaju za pomoć. Trudimo se da mladim nadama ove zemlje omogućimo još bolje uslove za dalje školovanje i usavršavanje, a odličnu saradnju sa akademskom zajednicom krunisali smo projektom „Univerzum“. Ovaj startap akcelerator smo pokrenuli u saradnji sa Univerzitetom u Beogradu, a sedam inovativnih timova je dobilo našu finansijsku i mentorsku podršku. Svi oni žele da izađu na svetsko tržište, a na tom putu će imati snažan vetar u leđa od kompanije koja posluje na tri kontinenta.