Kako će izgledati nove pametne kuće

Inovativne tehnologije menjaju način na koji potrošači komuniciraju sa svojim životnim prostorom.



Tehnologija ne samo da menja način na koji živimo i radimo, već iz korena menja i način na koji komuniciramo sa našim domovima. Pokrenuta veštačkom inteligencijom i povezanim senzorima, tehnologija pametne kuće pomaže u unapređenju inicijativa za održivost dok naše domove čini personalizovanijim, udobnijim i sigurnijim.


Mnogi domovi su već opremljeni diskretnim inovacijama, kao što su pametni termostati. Ali kako će buduće pametne kuće izgledati u svetu u kome se pojedinačni pametni uređaji spajaju da bi stvorili besprekornije kućno iskustvo? Neki od vrhunskih umova u dizajnu, tehnologiji i održivosti okupili su se tokom Samita najinovativnijih kompanija u organizaciji Fast Company kako bi istražili kako se naši životni prostori razvijaju i kako pametna tehnologija može maksimizirati interesovanje potrošača za dobit u svetu. U nastavku su četiri glavna zaključka Samita.


1. Promena je teška - zato se uverite da su inovacije jednostavne.

Kako pametne tehnološke karakteristike za dom napreduju, potrošači očekuju više njih - posebno nakon promena koje je donela pandemija. Međutim, jednostavnost korišćenja ostaje ključna za obezbeđivanje šireg usvajanja pametnih tehnologija.


Jedan od načina da se to postigne je transformacija poznatih površina u pametne interfejse, navodi Cheryl Friedman, potpredsednica Lowe's Innovation Labs. "Možda samo treba da dodirnete zid", kaže ona, razgovarajući o tehnologiji za podršku starijim potrošačima, "i to daje vašim voljenima do znanja da ste budni tokom dana ili da ste ručali ili nešto treće".


Integracija tehnologije u ove vrste osnovnih aktivnosti takođe ima implikacije na poboljšanje doma. Na primer, Lowe-ova iOS aplikacija koristi tehnologiju detekcije i dometa svetlosti (LiDAR) kako bi pomogla potrošačima da zabeleže mere u svom prostoru. "Aplikacija prikuplja podatke i prevodi ih u dvodimenzionalni trodimenzioni nacrt sa merama, a čak pravi i podne procene za vas", ističe Friedman. "To je neverovatno lak, zabavan i jednostavan način za ljude da upravljaju svojim kućnim podacima".


2. Osnažiti potrošače da preuzmu odgovornost za svoju potrošnju energije.

Potrošači trenutno nemaju mnogo uvida u potrošnju energije. Saznaju koliko su struje ili gasa potrošili kada dođe vreme da plate račune za komunalne usluge svakog meseca. Buduće inovacije pametnih kuća će pomoći potrošačima da upravljaju svojom upotrebom iz dana u dan - na primer, automatskim gašenjem svetla ili klima uređaja dok se ljudi kreću iz sobe u sobu. "Ako možete da prepolovite potrošnju energije u svojoj kući, na primer, to zaista počinje da menja način na koji ljudi gledaju na energiju i njenu upotrebu", kaže Brooks Howell, glavni i rezidencijalni globalni lider kompanije za dizajn i arhitekturu Gensler.


Ove vrste inovacija postaju sve zastupljenije. Na primer, Moen pametni tuš: zagreva se do željene temperature, a zatim se isključuje dok ne uđete u njega, čime se štedi voda. Pored toga, komplementarna aplikacija "omogućava vam da razumete koja se voda koristi, bilo da je u pitanju tuš, toalet ili slavina", navodi Mark-Hans Richer, Moen-ov glavni direktor za marketing i inovacije. „Dakle, ako vidite da se vaše dete tušira ​​25 minuta, možete razgovarati o tome. Daje vam informacije i kontrolu na načine koje nikada ranije ne biste mogli da vidite”.


3. Koristite informacije da osnažite potrošače - i njihove zajednice.

Stanovanje čini 20% emisije gasova staklene bašte. Friedman ističe da edukacija vlasnika kuća o njihovim doprinosima može podržati šire napore za smanjenje emisija. "Što više ljudi poseduje uređaje za pametne kuće i generiše te podatke, bolje odluke se mogu doneti, čak i na nivou cele zajednice", kaže ona. U tom cilju, Lowe's kreira vodiče koji pomažu potrošačima da razumeju, daju prioritet i adresiraju doprinose emisijama u svojim domovima.


Na nacionalnom nivou, Howell dodaje da ove vrste pametnih tehnologija mogu imati direktan uticaj na ekonomsko zdravlje zemlje. On napominje da energetski kapacitet može biti veliki kamen spoticanja, posebno za ekonomije u razvoju."Ako biste mogli da smanjite upotrebu za trećinu, onda odjednom govorite o smanjenju broja godina za prelazak zemlje iz trećeg sveta u prvi svet. To je ono što ova pametna tehnologija ima sposobnost da postigne".


4. Partnerstva čine pametnu tehnologiju pristupačnijom i skalabilnijom.

Do ovog trenutka, pametna tehnologija je bila ekonomski nedostižna za mnoge porodice, čime je zauzvrat stvoren izazov da neke od ovih tehnologija budu široko prihvaćene. Da bi povećale dostupnost i skalabilnost, kompanije mogu da inoviraju sa partnerima kako bi poboljšale isplativost svojih rešenja.


Na primer, Moen sarađuje sa proizvođačem kuća Lennar-om kako bi instalirao "mozak" iza Moen-ovih pametnih isključivanja u većini novih verzija kompanije. Na taj način, vlasnici kuća samo treba da kupe Moen pametnu slavinu kako bi iskoristili prednosti širokog spektra funkcionalnosti, kao što je Health Protect (koja pročišćava vodovodne odvode ako ste odsutni na duži period) i Burst Protect (koja radi isto ako ste odsutni ili se predviđa smrzavanje). "Postaje mnogo lakše slagati prednosti jednu na drugu i upravljati vodom kao mrežom u vašem domu na načine koji nikada nisu urađeni", ističe Richer. "Upravo to pomaže pri usvajanju".


Izvor: FastCompany