Fake Famous - Da li se influenser može napraviti?

HBO dokumentarac reditelja Nick Bilton-a pokazuje nam kako izgleda put do lažne slave uz pomoć kupovine pratilaca, lajkova i komentara, kao i lažnog načina života. Na kastingu u Los Anđelesu od 5.000 ljudi izabrani su Dominique Druckman - glumica u pokušaju (1.137 pratilaca), Chris Bailey - modni dizajner (1.157 pratilaca) i Wylie Heiner - student psihologije (2.528 pratilaca) sa jednim ciljem - da se od njih naprave lažni influenseri.

Tokom noći Nick je kupovao pratioce preko sajta Famoid, a svaki put kad bi neko od njegovih „glumaca“ objavio novi post, on bi kupio nekoliko hiljada lažnih lajkova koji su činili da troje odabranih ljudi deluju kao pravi influenseri. Poražavajuće je to što ovo nikome nije bilo sumnjivo. Posebno u svetlu podataka da trenutno na svetu ima 40 miliona korisnika Instagrama koje prati preko milion ljudi, kao i 140 miliona onih koji su prešli 100 hiljada pratilaca. Kada je Dominique postala deo prestižne 100k ekipe usledilo je ono što se i očekivalo - marketing menadžeri brendova počeli su da je dodaju na svoje liste i da joj šalju PR poklone i proizvode za recenziju, a uspela je da ode i na influenserski izlet do Las Vegasa koji je podrazumao fotografisanje i besplatnu odeću.


Za to vreme, ostalih dvoje izabranih „glumaca“, Chris i Wylie, povukli su se iz eksperimenta osećajući se nelagodno zbog prevare, zbog čega se u virtuelnom svetu ne može daleko dogurati. Pandemija je odvela snimanje u drugi smer. Prvobitni cilj produkcije bio je da neko od njihovih „influensera“ stigne do magične brojke od milion pratilaca i da im u to ime organizuju proslavu u hotelu „Chateau Marmont“, koju bi sponzorisali brendovi, a na koju bi pozvali i poznate ličnosti.


Nick je naveo da je tokom snimanja potrošio oko 15.000 dolara na eksperimentisanje sa 300 različitih servisa za kupovinu pratioca, kupovao je pakete od 10.000 bot naloga za 100 dolara, koji su izgledali vrlo fejk i bilo je lako uvideti da su to lažni profili. Ali je kupio i 10.000 naloga za 1.000 dolara koji su veoma uverljivo napravljeni, tako da ih je skoro nemoguće razlikovati od realnih ljudi. Kako navodi, nakon ovog iskustva zaključio je da je zaista pametno uložiti par hiljada dolara kako biste instant postali „poznati“.


Međutim, zašto kupovati lajkove i pratioce? Čemu želja za lažnom slavom? Zar nije lepše pratiti one profile koji su vam zanimljivi i inspirativni, a nakon čijeg sadržaja ostajete u dobrom raspoloženju? A što se kompanija tiče, jedini savet vam je da dobro istražite ličnosti sa kojima sarađujete, kako biste uvideli da li se njihove vrednosti poklapaju sa vrednostima koje neguje vaša kompanija.


Izvor: https://www-newyorker-com.cdn.ampproject.org/c/s/www.newyorker.com/culture/on-television/fake-famous-and-the-tedium-of-influencer-culture/amp