Evo kada će biti ilegalno kupovati kola koja nisu električna

Iako je poslednjih godina dobila mnogo više pažnje, tehnologija električnih automobila postoji mnogo duže nego što mislite. Zapravo, prvi električni automobili prethodili su današnjim EV kompanijama više od jednog veka. Početkom 1900-ih, tehnologija električnih vozila je neko vreme bila u centru pažnje, ali je ta pažnja izbledela kada su automobili na gas postali dostupniji i pristupačniji.

Međutim, u poslednje dve decenije, električni automobili su ponovo ušli u žižu javnosti punom snagom. Zabrinutost oko uticaja gasnih i dizel motora na životnu sredinu naterala je mnoge ljude da ozbiljnije razmišljaju o električnim vozilima kao održivoj i efikasnijoj alternativi, i kao rezultat toga, industrija električnih vozila je eksplodirala.


Od 2010. do 2019. broj električnih vozila na putu je porastao sa 17.000 na 7,2 miliona. Istraživači takođe predviđaju da će do kraja 2022. godine troškovi posedovanja električnih automobila biti približno isti kao i za tradicionalna vozila.


Tehnologija električnih automobila je napravila veliki napredak u poslednjih nekoliko godina, prelazeći od luksuznog proizvoda do novog standarda u proizvodnji automobila. Električna vozila sada uključuju sportske automobile, teretne kamione, bicikle i gomilu drugih proizvoda dizajniranih da olakšaju, brže i ekološki prihvatljivije putovanje.


Jedan od najpoznatijih primera je kompanija Tesla koja zamišlja svet koji se pokreće na bazi solarne energije, radi na baterije i ljudi se u potpunosti prevoze električnim automobilima. Glavna svrha postojanja ove kompanije jeste da ubrza svetski prelaz ka održivoj energiji.


Struja je jeftinija od benzina, a električna vozila su efikasnija od vozila na gas. Cene električne energije su takođe generalno mnogo stabilnije od cena benzina. U nacionalnom proseku, košta upola manje da se pređe ista razdaljina u električnom nego u konvencionalnom vozilu.

Prema podacima, do 2019. godine prodato je 2 miliona električnih automobila, što čini 2,5% globalnog tržišta automobila, ali se predviđa da će u narednih 10 godina taj procenat iznositi bar 33%.


Takođe, određeni podaci ukazuju da će do 2035. godine u Kaliforniji biti ilegalno kupovati kola koja nisu električna, a 5 godina kasnije i u Francuskoj, što će domino efektom pokrenuti i druge zemlje.


Planirani prelazak Kalifornije na 100% prodaju vozila sa nultom emisijom do 2035. godine mogao bi uskoro da dobije promene, pošto je Izvršni odbor Kalifornijske demokratske partije nedavno jednoglasno usvojio rezoluciju kojom se poziva na prekid prodaje novih automobila na gas u državi do 2030. godine, ističući veliki broj prednosti električnih vozila za svet, a posebno za Kaliforniju.


Zbog čega je ovo važno? Električna vozila pružaju ekonomsku korist državama smanjujući troškove goriva i prebacujući potrošnju sa uvozne nafte na više lokalno proizvedenih izvora električne energije. Ove uštede u gorivu postaju dodatni raspoloživi prihod koji će se trošiti uglavnom u lokalnoj privredi, stvarajući dodatna radna mesta u državi.