Dejan Turk, CEO A1 Srbija i A1 Slovenija, o tehnologijama budućnosti i saradnji sa AFA

Kompanija A1 deo je AFA zajednice korporativnih partnera, u kojoj učestvuju multinacionalne i domaće kompanije koje su lideri u svojim oblastima. Specijalno za AFA, o tehnologijama budućnosti, rebrendiranju i zajedničkim projektima, u nastavku govori Dejan Turk, CEO A1 Srbija i A1 Slovenija.



1. A1 je deo internacionalne mreže i u toku ste sa svim inovacijama i tehnologijama budućnosti. Šta će rebrendiranje doneti korisnicima A1 mreže? Da li korisnici mogu da očekuju novitete u telekomunikacijama i performansama A1 mreže?

Svaka promena koju smo imali, pa i ova najveća u proteklih 10 godina, bila je sa ciljem da korisnicima donesemo novine i poboljšanja. Digitalizacija i nove tehnologije svakom pojedincu otvaraju pregršt novih mogućnosti, a mi smo tu da mu kao pouzdan operator i partner pomognemo da za sebe odabere najbolja rešenja za lakši život i uspešnije poslovanje. To pre svega podrazumeva još bolje iskustvo sa mrežom i personalizovaniji pristup svakom korisniku. Uveliko radimo na proširenju postojećih kapaciteta, posebno na području Beograda i u Vojvodini, koja će ispratiti trend rasta internet saobraćaja. Dodatno tu su i originalni proizvodi i usluge integrisana poslovna rešenja i platforme, a svi naši korisnici uveliko uživaju u poklonu dobrodošlice u vidu mogućnosti aktiviranja različitih dodataka potpuno besplatno u okviru Moj A1 aplikacije do kraja godine.

2. Rebrendiranje jedne od vodećih kompanija na tržištu je velika odgovornost i ozbiljan projekat. Sudeći po rezultatima, Vaš tim je uradio fantastičan posao. Kako ste pripremili ljude? Da li su timski sastanci, fidbekovi, definisanje ciljeva i praćenje performansi tekli po uobičajenom toku ili ste za potrebe rebrendiranja uveli nove strategije vođenja timova?

Rebrendiranje je jedan od najređih projekata sa kojim zaposleni mogu da imaju iskustva tokom svoje karijere. Srbija je poslednja zemlja koja se pridružila A1 porodici, i u tom smislu postojala su iskustva sa drugih tržišta, ali su uslovi bili znatno drugačiji. Počev od toga da smo jedan tako složen proces realizovali „od kuće“ , a kompletnu pripremu uradili 1,5 put jer je prvobitni plan bio da se rebrendiramo prošle godine. U takvim uslovima morali smo još više da budemo povezani i radimo kao tim i offline i online. Celokupan proces je obuhvatao više od 3000 aktivnosti. Paralelno sa tim od najveće važnosti za nas je bilo da obezbedimi bezbedne i zdrave uslove za rad zaposlenih, a onda i prilagodimo poslovanje potrebama korisnika tokom vanrednog stanja. Takođe, realizacija pojedinih segmenata rebrendiranja zavisila je od mera koje su na snazi, što je iziskivalo da budemo fleksibilni i nekad imamo dva ili tri alternativna scenarija. Uvek sam govorio da su najveća snaga kompanije njeni ljudi i to se na ovom primeru pokazalo. Veoma sam zahvalan celokupnom timu na trudu, posvećenosti i entuzijazmu sa kojim smo izneli ceo projekat.

3. Vaša kompanija je sinonim za društveno odgovorno poslovanje, što pokazuje i saradnja sa AFA asocijacijom. Zajedno smo posvećeni ekonomskom osnaživanju žena kroz inovacije i tehnologije, pa nas interesuje koliki je procenat žena na vodećim pozicijama u kompaniji A1? Koliki je bio doprinos svih članica A1 tima u procesu rebrendiranja?

Trenutno dame čine više od 60% naših zaposlenih, a one se ujedno nalaze na oko 50 odsto rukovodećih pozicija. Žene imaju važnu ulogu - kako u porodici tako i u kompanijama, zato je naša korporativna kultura prilagođena njihovim potrebama. Kao prva Family friendly kompanija u Srbiji, među prvima smo počeli da isplaćujemo punu razliku do ugovorene zarade na porodiljskom odsustvu, a naše mame imaju period privikavanja po povratku sa porodiljskog bolovanja – pola radnog vremena uz punu zaradu. Mame i tate mogu da koriste slobodan dan za polazak dece u prvi razred, da prilagode smenu, kao i da rade od kuće prilikom polaska dece vrtić. Isplaćujemo im mesečnu nadoknadu do 15. godine života trećeg deteta, a jedna od najvećih olakšica je i vrtić u okviru same kompanije.

Jako nam je važno da svi naši zaposleni imaju dobar balans privatnog i poslovnog života, zato imamo klizno radno vreme, a praksa rada od kuće pojedinim danima u mesecu je uvedena davno pre nego što je pandemija uslovila ovaj režim.

4. Vi ste učestvovali na AFA projektu “Igraj se sa tatom”, kakve će biti prakse u A1 kada je u pitanju podjednako uključivanje mama i tata u brigu o deci, ali i prakse koje se tiču osnaživanja žena da podjednako participiraju u kreiranju buduće digitalne cilivizacije?

Praksa osnaživanja žena kod nas je prisutna od prvog dana. A1 Srbija neguje okruženje u kom pol ni na koji način nije povezan sa napretkom, već sa profesionalnošću i integritetom. Zato me raduje što mogu da kažem da žene mogu i već jesu dale značajan doprinos razvoju novih tehnologija i unapređenju IT industrije. Možda nam je zato statistika zaposlenih prevagnula na stranu žena, a da nismo pogrešili svedoče rezultati. Nastojimo da svojim pozitivnim primerom i aktivnostima ohrabrimo devojčice i žene da bez bojazni zakorače u ovaj svet – jer su više nego dobrodošle.

Već sam istakao važnost uspostavljanja balansa između poslovnog i privatnog života, a važan deo tog privatnog dela je briga o deci. Verujem u korporativnu kulturu u kojoj se vrednuju dobre ideje, timski rad i proaktivnost umesto pola, i koja mamama i tatama pruža iste uslove kako za brigu o deci tako i za profesinonalno usavršavanje. To su vrednosti na kojima se bazira naša korporativna kultura jer su naša najveća vrednost upravo naši ljudi.