5 načina kako da ostavite odličan utisak na intervjuu za posao

Kada dođete do faze intervjua za posao, imate razumnu šansu da dobijete ponudu. Već su suzili veliki broj kandidata na nekoliko ljudi koji su pozvani na diskusiju.



Mnoge stvari koje treba da uradite da biste dobro prošli na intervjuu nisu iste stvari koje su vam bile potrebne da biste prošli kroz proces skrininga koji vas je doveo do tog koraka. Konkretno, impresionirali ste komisiju za zapošljavanje svojim akreditivima, tako da je sada vreme da se pozabavite stvarima koje će regruterima biti na prvom mestu na intervjuu.


Regruteri žele da znaju tri stvari o vama na intervjuu:

  • Kako će biti raditi sa vama?

  • Možete li naučiti?

  • Da li preuzimate inicijativu?


Ovih pet stvari možete učiniti kako biste bili sigurni da ćete dobro odgovoriti na pitanja na intervjuu:


1. ZNANJE

Saznajte što više o firmi koja vas intervjuiše. To uključuje proveru veb stranice kompanije da biste saznali koje nove strateške projekte ističu i pregledavanje izveštaja o tome. Takođe je korisno proveriti veb stranice za posao da biste videli recenzije drugih ljudi koji su tamo radili u prošlosti. Ako poznajete nekoga ko je tamo radio (ili trenutno radi), razgovarajte i sa njim.


Želite da uđete na intervju kao neko ko je upućen u kompaniju i može da postavlja dobra pitanja o vašem poslu i ulozi koju će imati u organizaciji. Pored toga, to je odličan način da pokažete svoju inicijativu. Dajete im do znanja da ćete biti potpuno spremni za sve što vam se desi nakon što ste angažovani.


2. BUDITE VOLJNI DA SLUŠATE

Bez sumnje, u nekom trenutku tokom intervjua, biće vam postavljeno pitanje gde ćete dobiti povratnu informaciju od anketara da nije u potpunosti zadovoljan vašim odgovorom. Razumljivo, kod vas postoji jaka unutrašnja potreba da udvostručite svoj odgovor i da nastavite da se objašnjavate.


Bolja alternativa je slušati kritike i zauzeti drugačiji pristup na osnovu onoga što drugi ljudi kažu. Još bolje, postavite neka pitanja. Na primer, ako vam je anketar dao hipotetičku situaciju, pitajte anketara kako bi joj pristupio. Cilj je da pokažete da ne verujete da već znate sve što vam je potrebno da biste uspeli u poslu, već ste voljni da učite od svojih kolega.


3. DIJALOG, A NE MONOLOG

Na razgovoru za posao, vi ste u centru pažnje, stoga vas verovatno privlači da preuzmete inicijativu i vodite sve razgovore. Međutim, trebalo bi da malo bolje upoznate svoje, sada već potencijalne, kolege. Osim toga, želeli biste da vide da ste u mogućnosti da naučite od njih onoliko koliko oni uče o vama. Dakle, želite da budete sigurni da kreirate razgovor, a ne samo sopstvenu standup rutinu.


Jedan od načina da se to ostvari je postavljanje puno pitanja. Nakon što vam se postavi pitanje o tome kako biste mogli da se nosite sa određenom radnom situacijom, završite sopstvenim pitanjem, na primer, "Na koji način se to obično rešava ovde?" ili "Recite mi više o tome kako se ovakve odluke obično donose?" ili "Koje strategije imate za ovakve situacije?" gde takođe tražite mišljenje od anketara.


Što više intervju postaje razgovor, regruteri dobijaju više uvida u to kako će biti raditi sa vama. Odnos koji stvorite kroz razgovor će imati pozitivan uticaj na ukupnu procenu koju dobijete od svojih anketara.


4. BUDITE SVOJI (UGLAVNOM)

Postoji tendencija da želite da projektujete verziju sebe za koju mislite da vaš poslodavac želi da zaposli. Važno je da prikažete sebe na intervjuu. Želite da ljudima date osećaj ko ćete verovatno biti kao kolega. Ako angažuju verziju koja zapravo niste vi, moguće je da nećete biti toliko srećni kada zaista započnete posao.


Uz to, morate zapamtiti da je intervju formalna situacija sa ljudima koje verovatno ne poznajete tako dobro. Ako imate efikasan smisao za humor, možete biti smešni, ali ne bi trebalo da se oslanjate na to i trebalo bi da izbegavate sve rizične šale. Takođe, želite da budete svesni pitanja od značaja za vas u organizaciji.


Zapamtite, već ste dovoljno impresionirali komisiju da želi da vas intervjuiše. Sada, morate im dati osećaj da žele da vas imaju u blizini.


5. DELA, A NE REČI

Ključni deo vaše strategije za intervju je da date ljudima da steknu osećaj kako je raditi sa vama iz načina na koji se ponašate, a ne iz onoga što im kažete. Možete vi reći da ste preduzimljivi, ali tek kada preuzmete inicijativu da saznate više o kompaniji pre intervjua, vi to pokazujete. Možete reći da ste spremni da učite, ali ako komentare u intervjuu primite k srcu, pokazujete upravo suprotno.


Možete da istaknete neke od stvari koje pokazuju vaše sposobnosti. Cilj je da se ne uzdržite od toga da svojim anketarima kažete bilo šta o sebi. Ali što više pokažete istinitost tih tvrdnji svojim postupcima, to će intervju biti uspešniji.


Izvor: FastCompany